جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وحدت

حوزه / رئیس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: وحدت میان ملت های مسلمان موجب بالندگی و رشد مشترک فکری و اعتقادی آنان می شود.

به گزارش خبرگزای «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام ناصر هدایتی، صبح امروز در جمع روحانیون به مناسبت هفته وحدت اظهار داشت: ماه ربیع الاول عامل تقویت وحدت و انسجام مسلمانان جهان و سرشار از خیر و برکت برای همه ملت های مسلمان جهان است.

وی با بیان اینکه وحدت مذاهب اسلامی عامل اصلی گسترش اسلام ناب محمدی (ص) در جهان است، افزود: دشمنان از همان صدر اسلام در صدد فرصتی برای ضربه زدن به وحدت میان مسلمانان بودند تا از این طریق بتوانند به اهداف شوم و پلید خود برسند، لیکن همواره با اتحاد و همدلی امت اسلامی این توطئه آنان نقش برآب شده است.

رئیس تبلیغات اسلامی بجنورد با تاکید بر اینکه عوامل وحدت بخش باید در جامعه اسلامی تقویت شود، گفت: همه ما به عنوان متولیان فرهنگ باید تلاش کنیم که به فرهنگ اصیل نبوی برگشته و اخلاق اسلامی را بیش از پیش در جامعه اسلامی ترویج پیدا کند.

وی با بیان اینکه هر ملتی که وحدت نداشته باشد به مقاصد و اهداف خود نمی رسد، افزود: وحدت  مهم‌ترین استراتژی برای مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی بوده که باید علمای شیعه و سنی توطئه ها، تفرقه افکنی ها و آسیب‌های دشمنان اسلام را به مردم بشناسانند و آنان را آگاه کنند.

حجت الاسلام هدایتی تاکید کرد: روحانیان شیعه و سنی باید مردم را از فریب های و نقشه های شوم دشمنان آگاه کنند و نگذارند در وحدت بین مسلمانان خللی وارد شود چون مهمترین عنصر توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی مقابله با دسیسه های بدخواهان و دشمنان قسم خورده دین اسلام است.

وی با بیان اینکه باید در مناسبت های مختلف مذهبی بویژه در هفته وحدت انسجام و همدلی خود را به همه جهان نشان دهیم، گفت:  همچنین باید با برگزاری همایش ها و نشست ها و مراسمات وحدت آفرین، مردم علی الخصوص جوانان را با فتنه ها و نقشه های شوم دشمنان آگاه کرده و تلاش شود عواملی که باعث جدایی، اختلاف و تفرقه در جامعه اسلامی می شود را کاهش داده و فرصت تفرقه افکنی را از دشمنان بگیریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha