دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار رئیس مرکز خدمات و استاندار مرکزی

حوزه/ امروز دشمن در تلاش برای تغییر ذائقه مردم است تا متناسب با فرهنگ آنها بپوشیم و مصرف کنیم و این استعمار نو است که در بسیاری از کشورها ریشه دوانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی امروز در دیدار با استاندار استان مرکزی در سالن جلسات مرکز  خدمات حوزه های علمیه در قم، ضمن تبریک میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت گفت: امیدوارم به برکت رحمت للعالمین خداوند دل‌های مسلمین را به نزدیک کند و با وحدتی که ایجاد می‌شود عزت گذشته مسلمین به آنها بازگردد.

وی با بیان اینکه نقش روحانیت در حفظ و حراست از کیان ملی بر کسی پوشیده نیست تصریح کرد: اگر بخواهیم مستقل باقی بمانیم باید ایمان مردم قوی باشد و یکی از عوامل اصلی تقویت کننده ایمان مردم حضور فعال روحانیت در صحنه است.

رئیس مرکز خدمات بیان کرد: امروز کیان ملی ما با مسئله ایمان و فرهنگ دینی مردم عجین شده و روحانیت یکی از ارکان اصلی تقویت این موضوع است.

وی یکی از کارکردهای روحانیت را کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: آمارهای رسمی گویای این موضوع است که در زمان‌های تبلیغی که طلاب به‌منظور تبلیغ دین به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند آمار جرائم به مقدار زیادی کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی عنوان کرد: روحانیون در مناطقی که زندگی می‌کنند منشأ خیر و برکات زیادی هستند و بسیاری از مشکلات، اختلافات و گرفتاری‌های مردم منطقه توسط روحانیون رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استعمار نو در حال شکل‌گیری در کشور است، گفت: امروز دشمن در تلاش برای تغییر ذائقه مردم است تا متناسب با فرهنگ آنها بپوشیم و مصرف کنیم و این استعمار نو است که در بسیاری از کشورها ریشه دوانده است.

رئیس مرکز خدمات ادامه داد: روحانیت نقشی کلیدی در تثبیت فرهنگ مردم دارد و امیدوارم بتوانیم در مقابل این هجوم فرهنگی دشمن مقاومت کرده تا الگویی برای کشورهای دیگر باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: مرکز خدمات به دستور مقام معظم رهبری تأسیس شد تا روحانیت بتواند از حداقل‌های معیشت زندگی برخوردار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: مرکز خدمات نهادی است که تمام طلاب و روحانیون اعم از برادر، خواهر، شیعه، سنی، ایرانی و غیر ایرانی و همچنین منبری‌ها و ائمه مساجد را تحت حمایت خود قرار می‌دهد.

وی ابراز داشت: حمایت‌های مرکز خدمات شامل طلاب و روحانیونی می‌شود که در ارگان و سازمانی شاغل نیستند و تنها به فعالیت‌های حوزوی مانند تحصیل، تدریس، تبلیغ و تحقیق و پژوهش می‌پردازند.

رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه روحانیون هم مظلوم و هم محروم هستند گفت: مردم وقتی عده‌ای از روحانیون که در ارگان یا سازمانی مشغول به فعالیت هستند و درآمد دارند را می‌بینند تصور می‌کنند تمام روحانیون از این امکانات بهره‌مند هستند درحالی‌که عموم روحانیون از مشکلات مالی بسیاری رنج می‌برند.

وی به رویکردهای مرکز خدمات اشاره کرد و افزود: فعالیت هایی جهت ارتقای فرهنگ سلامت به‌عنوان پیشگیری و کمک به درمان، تامین مسکن و ارائه خدمات فرهنگی به خانواده‌ها و فرزندان روحانیون از رویکردهای مهم مرکز خدمات است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha