شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
راه اندازی موسسه فضانوردی توسط محقق زن مسلمان ناسا

حوزه/ اولین و تنها زن مسلمان هندی در مرکز فضایی ناسا، با راه اندازی یک موسسه فضانوردی در هند، قصد تشویق دانش آموزان به سمت رشته فضانوردی دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، اولین و تنها زن مسلمان هندی در مرکز فضایی ناسا، یک موسسه فعالیت‌های فضانوردی را در هند، به هدف ارتباط برقرار کردن با دانش آموزان و تشویق آنان به انجام تحقیقات فضایی و قدم گذاشتن در رشته فضانوردی راه اندازی کرده است.

کاریشما اینمدار 25 ساله در شهرستان باراماتی هند متولد شده و در ژوئن 2015 به عنوان دانشیار پژوهشی به تیم حرفه‌ای مرکز تحقیقاتی ناسا در کالیفرنیای آمریکا پیوسته است. وی اکنون با همکاری دوستانش در هند و آمریکا، شعبه جامعه فضانوردان را برای دانش‌آموزان هندی راه اندازی کرده است.

این دانشمند زن مسلمان، مشوق دانش آموزان در رشته فضانوردی می‌گوید: اکتشافات فضایی چالشی شایسته هستند و فضانوردی هدفی ست که دستیابی و مهمتر از همه سفری است که پیگیری آن ارزشش را دارد. اگر بخواهید به هدفی دست یابید، درهای عالم به روی شما باز خواهند شد.

وی در ادامه گفت: این سازمان روی دسترسی و ارائه تحصیلات فضایی تمرکز خواهد داشت. و به سکویی برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته فضانوردی تبدیل می‌شود. به عنوان یک مهندس و دانشمند فضانورد، الهام نسل‌های آینده وظیفه و مسئولیتی است که به دوش ما قرار دارد. ما نه تنها به دانش آموزان بلکه در خدمت تمامی بشریت هستیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha