پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ رونمایی از کتاب «کارگاه صرف»

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه معصومیه (س) قم گفت: کتاب کارگاه صرف یکی از برکات حوزه علمیه قم است که با بهره گیری از خردجمعی به رشته تحریر درآمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی امروز در آیین رونمایی از کتاب « کارگاه صرف (گام آخر در فراگیری صرف )» اظهارداشت: کتاب کارگاه صرف حاصل ماهها تلاش سه تن از اساتید حوزه علمیه قم است که به صورت کارگاهی و تئوری نسبت به تدوین این اثر ارزشمند تلاش کردند و ما امروز شاهد رونمایی آن هستیم.

استاد حوزه علمیه قم خرد جمعی را مهمترین و برجسته ترین ویژگی این کتاب دانست و گفت: هم فکری با اساتید متعدد حوزه صرف و بهره گیری از خرد جمعی برجسته ترین ویژگی این کتاب درسی است که ان شاءالله بتوانیم به زودی در موضوع نحو شاهد چنین اثری تالیفی باشیم.

وی به ضرورت های تدوین و تالیف چنین کتابی اشاره کرد و افزود: « ضرورت تسلط بر کلمه سازی و کلمه شناسی»، « ضرورت فعالیت تطبیقی در کنار آموزش »، « ضرورت انسجام بخشی به فعالیت های کارگاهی» از جمله ضرورت های تدوین کتاب صرف 4 است.

وی ادامه داد: «پر کردن خلا موجود در فرایند فراگیری علم صرف»، « سامان بخشی به فعالیت های کارگاهی گوناگون با تبیین ساختار و چهارچوب کلی کارگاه ها و مفهوم شناسی بخش های گوناگون آن، چگونگی تدوین، اجرا، کارگاه»، « فرهنگ سازی نسبت به فعالیت های تطبیقی حوزه»، فراگیر شدن فعالیت تطبیقی در همه حوزه های علمیه بر اساس اصول و چهارچوب مشخص و هدفمند و آسان سازی مسیر اجرای کارگاه ها در همه مراکز آموزشی» از جمله اهداف نگارش این اثر می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی اظهارداشت: « ایجاد انگیزه فراگیری هدفمند صرف برای طلاب»، « فراهم شدن زمینه فعالیت تطبیقی برای عموم طلاب» از دیگر اهداف تالیف کتاب صرف 4 حوزه می باشد.

وی گفت: از ویژگی های دیگر این کتاب آنست که ممکن است در یک مرکز آموزشی به هر دلیلی زمینه اجرای کارگاه با نظارت و برنامه ریزی آن مرکز تحت نظر استاد وجود نداشته باشد، لذا این کتاب به طلبه کمک می کند بر اساس یک برنامه مدون و هدف گذاری شده فعالیت تطبیقی داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه (س) در پایان سخنانش از نویسندگان این اثر، حجج الاسلام و المسلمین علی اصغر همتیان، سیدحسین هاشمیان و سید مهدی هاشیمان تشکر کرد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha