جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 404764
۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
بزرگداشت شیخ نمر در لندن

حوزه/ مشیمع گفت: ما وظیفه داریم فکر و اندیشه شیخ نمر را در میان خود حفظ کنیم و بدانیم که تا دین زنده است شیخ نمر نیز زنده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جمعی از حامیان و دوستداران شیخ شهید نمر به مناسبت فرا رسیدن اولین سالگرد اعدام وی توسط آل سعود با برگزاری نشستی در لندن یاد وی را گرامی داشتند. این نشست با همت دکتر سعید الشهابی از فعالان انقلابی بحرینی در مؤسسه الابرار لندن برگزار شد و جمعی از فعالان کشورهای مختلف در آن شرکت داشتند.

سید احمد المؤید از فعالان یمنی حاضر در این نشست گفت: عربستان رفتار بدی با بزرگان اسلامی و حق گویان داشته و در همین راستا شیخ نمر و شخصیت های دینی دیگری همچون سید حسین بدرالدین الحوثی از رهبران انقلابی یمن را به شهادت رساند و اکنون ما بر این باوریم که بزرگ ترین جهاد، ایستادگی در برابر ظلم و ستم خاندان آل سعود است.

خانم زینت طاهر از فعالان عراقی نیز در این نشست با اشاره به درخواست های بین المللی برای متوقف ساختن اعدام ها در عربستان گفت: شیخ نمر عالمی برجسته و شجاع و مقاوم بود و می دانست که خون او درخت آزادی را آبیاری خواهد کرد.

وی که از فعالان حقوق بشر است گفت: من در نقاط مختلف جهان با افرادی آشنا هستم که دوستدرا شیخ نمر هستند آل سعود نخواهند توانست به محبوبیت شیخ نمر خدشه ای وارد کنند.

از سوی دیگر علی مشیمع فعال بحرینی با اشاره به شجاعت شیخ نمر در مبارزه با آل سعود گفت: غربی ها در برابر جنایت های آل سعود سکوت کرده اند و هیچ کس در اروپا جرات ندارد در برابر آل سعود بایستد، اما شیخ نمر این کار را انجام داد و از تمام مظلومان به ویژه مظلومان عربستان و بحرین دفاع کرد و اکنون ما وظیفه داریم فکر و اندیشه شیخ نمر را در میان خود حفظ کنیم و بدانیم که تا دین زنده است شیخ نمر نیز زنده است.

دکتر حمزه الحسن از مخالفان نظام آل سعود نیز در سخنان خود در این نشست با اشاره به شجاعت شیخ نمر گفت: هیچ کس در داخل عربستان جرات ندارد همانند شیخ نمر به آل سعود و سیاست های ظالمانه آنها اعتراض کند و اکنون فقدان شیخ نمر در میان ما خسارتی بزرگ است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha