پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر تشییع جنازه باشکوه ۲ شهید فلسطینی در الخلیل

حوزه/ روز گذشته عده زیادی از مردم در سرزمین‌های اشغالی فلسطین با ۲ تن از شهدای انتفاضه که پیکرشان پس از ماه‌ها به خانواده‌هایشان تحویل داده شده بود وداع کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از maannews، صبح روز گذشته، هزاران تن از مردم در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، با 2 تن از شهدای انتفاضه وداع کردند که به تازگی پیکرهایشان توسط مقامات صهیونیستی تحویل داده شده بود.

پیکر دو شهید فلسطینی با نام‌های محمد الرجبی 15 ساله و حاتم شالودی 25 ساله بالاخره پس از گذشت تقریبا 4 ماه به خانواده‌های آن‌ها تحویل داده شدند.

شرکت کنندگان در این مراسم، پیکر 2 شهید را از بیمارستان الاهلی در الخلیل تحویل گرفته و برای آخرین وداع به منزل اقوام‌شان برده و از آنجا راهپیمایی عظیمی در خیابان‌های شهر الخلیل به راه افتاد.

سپس عزاداران به سمت قبرستان شهدا در نزدیک وادی الحریت حرکت کردند. قبرستان شهدا مکانی است که در آن فلسطینیان کشته شده به دست نظامیان اسرائیلی به خاک سپرده می‌شوند.

محمد الرجبی 15 ساله در 16 سپتامبر در ناحیه تل رمادی در الخلیل، یک نظامی صهیونیست را با چاقو مجروح کرده و با گلوله نیروهای ارتش اسرائیل به شهادت رسید.

حاتم شالودی 25 ساله نیز یک روز بعد یعنی در 17 سپتامبر پس از اینکه نظامیان مدعی شده بودند قصد چاقو زدن به آن‌ها را داشته، با شلیک گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

امین الباید یکی از اعضای کمپین ملی فلسطین برای بازپس گیری پیکرهای شهدای فلسطینی در این مراسم گفت: رژیم صهیونیستی پیکر 7 شهید فلسطینی را از زمان نخستین روزهای درگیری در اکتبر 2015، یعنی تقریبا 1 سال پیش، در اختیار داشته و آن‌ها را به خانواده‌هایشان تحویل نمی‌دهد.

در پی آغاز تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی در زمستان 2015، مقامات صهیونیستی به هدف جلوگیری از برگزاری تشییع جنازه‌های باشکوه شهدای فلسطینی، از تحویل دادن پیکر شهدا به خانواده‌هایشان خودداری می‌کنند.

تصاویر تشییع جنازه ۲ شهید فلسطینی در الخلیل

تصاویر تشییع جنازه ۲ شهید فلسطینی در الخلیل

تصاویر تشییع جنازه ۲ شهید فلسطینی در الخلیل

تصاویر تشییع جنازه ۲ شهید فلسطینی در الخلیل

تصاویر تشییع جنازه ۲ شهید فلسطینی در الخلیل

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha