جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی

حوزه / نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه وقف یکی از مصادیقی است که نیازمند توجه زیادی می باشد، گفت: وقف کمک زیادی به حوزه‌های علمیه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: وقف کمک بزرگی به حوزه‌های عملیه می‌کند.

وی با بیان اینکه مهم ترین هدف استعمار از بین بردن موضوع دینی وقف بود، افزود: براساس نیت واقفان می‌توان در هر عصر و زمانی آرمان‌ها واهداف مردم آن زمان را دریافت کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: یکی از موضوعات مهم در حوزه وقف چگونگی اجرای نیت واقف است، تا به جامعه آگاهی بخشد.

 حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: در فقه اسلامی جایگاه وقف مشخص است و واقفی که از دسترنج خود ملکی را ایجاد و برای ملکیت خود وقف می‌کند، این وقف دیگر به ورثه منتقل نمی‌شود.

وی اظهار داشت: در اهداف مختلفی موقوف علیه، مشخص می‌کند، که موقوفه در چه راهی مصرف شود و شما از خواندن وقف نامه میزان عقیده، آرمان فرهنگ مردم آن زمان را می‌توانید بدست آورید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: موضوع وقف به حدی اهمیت دارد، که حتی برای ماهی‌های دریا وقف وجود دارد  و این یک فرهنگ است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: از اهداف پلیدی که انگلیس به اوج خود رساند، فساد وتباهی بود، که این پیر استعمارگر وقف‌ها را از بین برد و تا حد زیادی از پرونده‌های وقف از بین رفت، زیرا برنامه آنها از نظر سیاسی به گونه‌ای انجام شد، که باید حوزه‌های علمیه تعطیل شود.

وی بیان داشت: در زمان رضا خان مبارزه با علم، فرهنگ دین در جامعه بدترین فاجعه ها را ایجاد کردند وانگلیسی ها هر چه توانستند بردند واداره ای که آنها ایجاد کردند، برای از بین بردن وقف بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بعد از انقلاب هم هنوز وقف بر سر جای اصلی خود برنگشته، اما امروز امیدها به نیروهای متدینی است، که هم به لحاظ دیانت، تعهد، کارآموزی بتوانند آنچه که باید را صورت دهند.

وی بیان داشت: باید از روشی اجرایی در نیت وقف استفاده شود تا بهترین بهره را داشته باشد.

گفتنی است: در این مراسم از زحمات  حجت الاسلام و المسلمین محمد طاهر گرایلی به عنوان مدیرکل اسبق اوقاف و امور خیریه استان قدردانی و حجت الاسلام منصور هاشمی به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha