پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ سومین المپیاد فرهنگی ورزشی طلاب حوزه علمیه قم

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم بر لزوم الگوسازی رفتار و ذهنیت انقلابی و عرفانی امام راحل در بین طلاب تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین همتیان امشب در مراسم آغاز المپیاد ورزشی طلاب در ورزشگاه شهید  حیدریان قم گفت: خداوند در آیه 54 به مسلمانان صدر اسلام بیان می کنند؛ اگر دور دین را خالی کرده و از دین روی برگرداندید، قطعا خداوند دست از دین خود بر نمی دارد و گروه هایی از مردان و زنان می آیند که ناصر دین شده و پای دین می مانند.

وی افزود: خداوند بیان می کند، این افراد عاشق و محبوب خدا بوده و در مقابل مومنین خاضع و متواضع هستند و در مقابل ستمکاران و ظالمان و استکبارگران مستحکم  می ایستند و در راه خدا از هیچ سرزنشی باکی ندارند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان  قم بیان کرد: این لباس مقدس نصرت دین، بر هر کسی پوشیده نخواهد شد؛ این عطای عظیم الهی تنها نصیب عده خاصی می شوند؛ در ذیل این آیه شریف سه دسته روایت بیان شده است.

وی گفت: اولین دسته روایات مصداق این آیه را امام علی(ع) می دانند، در زمانی که عده ای از مقابله با دشمن هراسیدند، امام به جنگ دشمن رفتند و پیامبر(ص) پرچم رابه ایشان دادند؛ دسته دوم افرادی را بیان می کنند که برای استقرار حاکمیت امام زمان(عج) جهاد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان بیان کرد: طلاب و علما مصادیق دسته سوم روایات هستند که با امام زمان(عج) خود پیمان بستند که دین را یاری کنند؛ از پیامبر (ص) از  یاران مهدی(عج) سوال شد، پیامبر فرمودند، این افراد، از قوم سلمان خواهند بود؛فرمودند، اگر دین از جامعه فاصله بگیرد و به حد ستاره ثریا از مردم دور شود، مردانی از سرزمین فارس کمر همت بسته و دین را به عرصه زندگی و جامعه خود می آورند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم بیان کرد: اگر بخواهیم امروز مصادیق این آیه را بیان کنیم قطعا یکی از مصادیق این آیه امام و رهبر انقلاب و شهدا و جوانان مومن انقلابی خواهند بود.

وی گفت: طلاب باید شجاعت و علم و دین مداری و تکلیف محوری و پاک زیستن و حلم و فقاهت امام را بنگرند و ایشان را الگوی رفتاری خود قرار دهند؛ امام راحل یک نعمت بی بدیل و عظمایی بود که خداوند به این ملت عطا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان بیان کرد: اولین ویژگی این مردان الهی آن است که این مردم خدا را دوست دارند و خداوند نیز آنها را دوست دارد؛ امام حسین(ع) بیان کردند، بنده ای که از حب تو برای او نصیبی نباشد ورشکسته و زیانکار واقعی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان  قم بیان کرد: جوانان باید عاشق نماز و شب زنده داری باشند؛ زیرا این دو رکن مهم در تهذیب، مهمترین عوامل نزدیک شدن انسان به خدا و ایجاد حب درونی عبادت هستند.

وی گفت: امام(ره) همچون سیدالشهدا(ع) عرفان و حماسه را با هم درآمیخت و در دو عرصه عرفان و جهاد و خشم علیه دشمنان بی همتا بود؛ امام راحل خدا را دوست می داشت و خداهم او را دوست داشت.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان بیان کرد: زاد و توشه مسیر الهی تقوا است و مرکب سالکان خدا عشق و محبت الهی است؛ مومنی که عشق و محبت الهی را در دل خود بارور نکرده باشد، نمی تواند وارث انبیا باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم بیان کرد: حکومت شاه  و حاکمان آن روز این کشور، با مومنین با خشونت رفتار می کردند و ده ها انسان مومن مرد و زن و پیر و جوان در سلول های انفرادی زندان ها به فجیع ترین شکل به شهادت می رسیدند، ولی در همان زمان استعمارگران و زورمداران در این کشور جولان می دادند.

وی گفت: روزگاری در این کشور ،آمریکایی ها برای حضور در ایران حق توحش می گرفتند و  می گفتند که ما در میان یک ملت وحشی زندگی می کردیم؛ امثال ارنست پرون های جاسوس تبهکار بر حاکمیت این کشور حکومت داشتند؛ صهیونیست های سرمایه دار و هژبریزدانی ها و اشرف و فرح ها و ده ها انسان کثیفی که سرمایه های این کشور را تصاحب کرده و خون های پاک مردم را برای دنیا خود می ریختند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان بیان کرد: در این میان، امام و یاران ایشان در مقابل این دشمنان مثل کوه ایستادند و بیان کردند که ما آمریکا را زیرپا می گذاریم و فرمود، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و امیدواریم خدا کسانی که خواب آمریکا را می بینند از خواب بیدار کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قم بیان کرد: زمانی که شاه در انتخابات از کارتر حمایت نکرد و کارتر پیروز شد به هر کاری دست زد که با دریوزگی دل او را به دست بیارد، ولی وقتی که لانه جاسوسی متلاشی شد کارتر به دریوزگی افتاد که گروهی را برای مصالحه با امام به دیدار ایشان بفرستد که امام او را تحقیر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha