شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد سعیدی

حوزه/ تمام بزرگان کشور و حوزه بر ضرورت امر ورزش تاکید داشته اند؛ حوزویان باید همزمان با پرورش روح و علوم قرآن و اهل بیت(ع) باید به پرورش جسم نیز بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امشب در سومین المپیاد فرهنگی و ورزشی طلاب حوزه علمیه قم در ورزشگاه شهید حیدریان قم گفت: ضرورت و اصل ورزش و سلامت جسم بر هیچ انسان عاقلی پوشیده نیست؛ افتخار اسلام و مکتب توحید آن است که اسلام بیشترین ارزش واهمیت را به سلامت جسم، همچون روح و روان داده است، این مساله در هیچ دینی به چشم نمی خورد.

معاون امور طلاب حوزه علمیه استان قم بیان کرد: دانایی دین و جسم و بدن انسان، دو علمی هستند که در اسلام بیشترین تاکیدات، نسبت به آنها انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری سومین دوره المپیاد فرهنگی و ورزشی حوزه علمیه قم گفت:تمام بزرگان کشور و حوزه بر ضرورت امر ورزش تاکید داشته اند؛ حوزویان باید همزمان با پرورش روح و علوم قرآن و اهل بیت(ع) باید به پرورش جسم نیز بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهارکرد: حق بدن بر انسان آن است که همیشه باید در مسیری حرکت کنیم تا جسم انسان سالم باشد و یکی از راه هایی که به سالم ماندن بدن کمک می کند، اصل مهم ورزش است.

معاون امور طلاب حوزه علمیه استان قم بیان کرد: اگر انسانی  به همراه پرورش فکر و روح به پرورش جسم خود نیز بپردازد، قطعا کسی خواهد بود که می تواند به عنوان بهترین الگو برای جامعه مطرح باشد.

وی گفت: خطاب اسلام نسبت به مساله ورزش، کل مردم و جامعه را دربر می گیرد؛ همه افراد اعم از زنان و مردان و دختران و پسران به یک قشر خاص اختصاص ندارند؛ همچنین تاکید اسلام روی ورزش ها، بر ورزشی است که مفرح و سالم باشد و امکان رقابت برای همگان وجود داشته باشد.

معاون امور طلاب حوزه علمیه استان قم بیان کرد: نکته دیگری که اسلام روی آن تاکید دارد، هدفمند بودن ورزش و به کارگیری آن در مسیر دفاع از ارزش های دین و اسلام است؛ اسلام روی ورزش مطلوب تاکید دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha