جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام فردوسي پور

معاون تبليغ حوزه علميه خراسان ابراز كرد: طلاب و روحانیون وظیفه دارند علاوه بر انتقال انتقال آموزه هاي ديني به مردم، اهداف انقلاب و نظام اسلامی، دشمنان و فرصت ها و تهدیدهای پیش روی انقلاب و امت اسلام را برای افراد جامعه تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمد فردوسی پور در کلاس درس اخلاق مدرسه علمیه گوهرشاد با تأکید بر اهمیت استفاده حداکثری طلاب از فرصت تحصیل برای فراگیری علوم دینی و ارتقاء سطح علمی برای پاسخگویی به شبهات جامعه، عنوان کرد: طلاب وظیفه دارند علاوه بر انتقال آموزه هاي ديني به مردم، اهداف انقلاب و نظام اسلامی، دشمنان و فرصت ها و تهدیدهای پیش روی انقلاب و امت اسلام را برای افراد جامعه تبیین کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: قرائت قرآن، مطالعه و بهبود وضعیت اعتقادی باید جزو سیره و روش طلاب حوزه علمیه باشد.

وی با بیان این که یادگیری دروس حوزه نباید منجر به غرور و مانع از تلاش برای رشد اخلاقی و اعتقادی طلبه شود، ابراز کرد: علم، نورانیتی است که خداوند در سینه انسان قرار می دهد و انسان به وسیله آن می تواند مراحل رشد اخلاقی، اعتقادی و معنوی را طی کند.

استقامت و ثبات قدم امام(ره) در مسیر انقلاب

حجت الاسلام فردوسی پور اظهار کرد: بنا به شهادت اطرافیان امام خمینی(ره)، علی رغم تمام مشغله های امام(ره) در جریان شکل گیری انقلاب اسلامی و تثبیت نظام جمهوری اسلامی، قرائت زیارت عاشورا و انس با قرآن ایشان هرگز ترک نشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان، تقیّد امام خمینی(ره) به درس و بحث را یکی از ویژگی های شاخص ایشان معرفی کرد و افزود: ایشان کلاس درس را حتی به خاطر مرگ فرزند خود تعطیل نکردند و همین استقامت و ثبات قدم ایشان در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، روحیه از خودگذشتی را به مردم ایران منتقل کرد.

وی تصریح کرد: تفاوت امام خمینی(ره) با بسیاری از رهبران سایر کشورها و انقلاب ها این بود که ایشان در وسط میدان مبارزه حضور داشتند و همین مسئله، مردم را به خیابان ها می کشاند.

دشمن از نبود اتحاد ميان مسلمانان سوء استفاده می کند

حجت الاسلام فردوسي پور با تأکید بر این که وحدت شیعه و سنی در نگاه بنیان گذار انقلاب یک استراتژی موقت و ظاهری نبود، گفت: موفقیت مسلمان ها در گرو وحدت و یکدست شدن آن هاست و عدم تحقق این اتحاد منجر به سوءاستفاده دشمنان و تشکیل گروه هایی مانند داعش می شود.

وی با اشاره به جمله مشهور امام خمینی(ره)؛ «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، عنوان کرد: امام (ره) به آن چه می گفت معتقد بود و با توجه به استحکام اعتقادی که داشت، هرگز مواضع انقلابی خود را تغییر نداد.

انتهاي پيام/۳۱۳/۲۵

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha