پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ افتتاح دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم

حوزه/ آیین افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم با حضور تنی چند از مسئولان استانی، نویسندگان و ناشران قمی در مجتمع ناشران استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این مراسم که شنبه شب سی ام بهمن ماه سال جاری با حضور استاندار و جمعی از مدیران استان و نیز ناشران و فرهیختگان و نویسندگان برگزار شد، سید موسی حسینی کاشانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به حضور 284 ناشر استان قم در این دوره از نمایشگاه گفت: جایگاه دوم قم در زمینه چاپ ونشر کتاب و نیز جایگاه نخست آن در زمینه نشر کتب دینی ایجاب می کند که اهمیت بیشتری به مقوله کتاب در این کلانشهر مذهبی داده شود.

سید محمود حسینی، مدیر عامل تعاونی ناشران قم نیز با اشاره به لزوم معرفی کتب ارزشمند و مفید برای خانواده ها و در دسترس قرار دادن کالای ارزشمند کتاب برای آن ها ابراز داشت: برپایی این گونه نمایشگاه ها به عنوان رویداد مهم فرهنگی قطعاً تا حدود زیادی باعث آشنایی بیشتر خانواده ها با ناشران و فعالیت حوزه نشر می شود و در ترویج فرهنگ کتاب خوانی تاثیرگذار است.

وی همچنین با اشاره به برخی موانع مهم بر سر راه رواج فرهنگ مطالعه در جامعه گفت: وجود فضای مجازی و استفاده بیش از حد از آن، غلبه فرهنگ شفاهی و عدم فرهنگ سازی مناسب از جمله عواملی است که باعث شده بخش قابل توجهی از مردم ما چندان با کتاب قرابت و نزدیکی نداشته باشند.

حسینی با اشاره به تاکید فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور اظهارداشت: به لطف الهی قم دارای ظرفیت عظیمی است که می توان در آن نمایشگاه بزرگ کتب اسلامی را در گستره جهان اسلام در آن برگزار کرد و ما باید این ظرفیت ها را شناخته و به فعلیت برسانیم.

گفتنی است این نمایشگاه تا هفتم اسفندماه در مجتمع ناشران استان قم پذیرای عموم علاقه مندان خواهد بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha