جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ افتتاح دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم ـ سید موسی حسینی کاشانی

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: قم با وجود حوزه علمیه، نهاد روحانیت ، علما و مراجع عظام تقلید یک ظرفیت عظیم برای انجام فعالیت های فرهنگی دارد که باید از آن نهایت استفاده را کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سید موسی حسینی کاشانی ، شنبه شب طی سخنانی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم که در مجتمع ناشران برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: بنده زمانی که در استان البرز مشغول به خدمت بودم حقیقتاً غبطه ظرفیت عظیمی را می خوردم که در شهر مقدس قم وجود دارد و این ها به برکت حرم کریمه اهل بیت(ع) و در وهله بعد حوزه علمیه و علما و مراجع معظم تقلید در آن است که ظرفیت عظیم علمی و فرهنگی را در درون خود شکل داده است.

وی افزود: این ظرفیت و پتانسیل عظیم می طلبد که ما فعالیت های فرهنگی خوبی را در این کلانشهر مذهبی سامان بدهیم و قطعاً برپایی این گونه نمایشگاه ها گام خوبی در این راستا می باشد.

حسینی کاشانی همچنین با اشاره به حضور 284 ناشر قمی در این دوره از نمایشگاه گفت: استان قم با وجود یک هزار و دویست ناشر دومین استان از حیث چاپ و نشر کتاب در کل کشور است ، ضمن آن که در زمینه چاپ و نشر کتاب دینی در جایگاه نخست قرار دارد.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خرید بیش از 24 هزار جلد کتاب در راستای سیاست های حمایتی وزارتخانه است.

وی همچنین از همه دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه تقدیر کرد و ابرازامیدواری کرد که شاهد حضور گسترده تر مردم در این نمایشگاه باشیم.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha