شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام اروجی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: ثبت و صدور مجوز فعالیت ۵۴۰۰ هیئت مذهبی، شناسایی و ساماندهی ۶ هزار مداح و همچنین فعالیت ۵۰۰ کانون فرهنگی تبلیغی در سطح استان اصفهان نشان از ظرفیت های بالای این استان دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رحمت الله اروجی، پیش از ظهر امروز، در جلسه مجمع موسسات قرآنی مردمی اصفهان با اشاره اجمالی به ماموریتهای سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان نهاد انقلابی و ولایی با فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سال 1360 تاسیس شد و رسالت اصلی آن ساماندهی، نظارت و هدایتگری مجموعه‌های تبلیغ دین در سطح کشور است.

وی افزود: سازمان تبليغات اسلامی در سطح کشور با توجه به اسناد بالادستی و ماموریت های ابلاغی٬ عهده دار سامان‌بخشی گروه های متعدد اجتماعی است که اعضای شبکه تبليغ شامل ائمه جمعه و جماعات، روحانیون مستقر و مبلغات حوزوی و سنتی، تشکلهای دینی اعم از هيئات مذهبی٬ کانونهای فرهنگی تبليغی و انجمن های اسلامی و کانون مداحان، جامعه قرآنی اعم از موسسات، خانه های قرآن شهری و روستایی، اساتید و  مربیان، حافظان، فعالان و مخاطبان فعالیت های قرآنی، جمعيت بانوان فرهيخته و دبيرستانهای علوم و معارف اسلامی صدرا و هر شخصيتی که به نوعی در سنگر تبليغ دین انجام وظيفه می‌کند، از جمله گروه های هدف سازمان هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه سیاست حاکمیت نظام اسلامی، مدیریت مردمی امر تبلیغ دین می‌باشد، افزود: بر این اساس سازمان تبلیغات اسلامی تشکلهای میانی شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان، مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی، اتحادیه موسسات قرآنی مردمی و اخیرا اتحادیه انجمن های اسلامی را تشکیل داده است که با رأی گروه های هدف انتخاب و به عنوان رابط بین فی مابین حاکمیت و تشکلهای مذکور ایفار نقش می نمایند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان اضافه کرد: ثبت و صدور مجوز فعالیت 5400 هیئت مذهبی، شناسایی و ساماندهی 6 هزار مداح و همچنین فعالیت 500 کانون فرهنگی تبلیغی در سطح استان اصفهان نشان از ظرفیت های بالای این استان دارد.

وی به فعالیت 146 مدرسه صدرا وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: این مدارس طی همکاری و فرایند فی مابین سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش شکل گرفته است و در حال حاضر تعداد 11 باب دبیرستان صدرا در پنج شهرستان استان اصفهان دایر شده و دانش‌آموزان به صورت تخصصی رشته علوم و معارف اسلامی را فرا می‌گیرند.

وی به گروه هدف دیگر سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: جمعیت بانوان فرهیخته هم متشکل از بانوان نامدار در عرصه فعالیت های اجتماعی و فرهنگی می باشد و از نظر فکری و فعالیتهای اجتماعی در حوزه امور بانوان با سازمان تبلیغات اسلامی تعامل و همفکری دارند.

حجت الاسلام اروجی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ساختار جدید سازمان تبلیغات اسلامی، حداقل یک چهارم ظرفیت کارشناسی سازمان برای فعالیت های قرآنی در در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: در این ساختار علاوه بر وجود اداره علوم قرآنی برای ادارات کل تبلیغات اسلامی استانها، برای ادارات مستقر در شهرهای کوچک و بزرگ ۴ پست اداری شامل رییس اداره، کارشناس فرهنگی، کارشناس اداری و یک کارشناس قرآنی در نظر گرفته شده است و این ظرفیتی بی بدیل است که در هیچکدام از ارگانها و نهادها در سطح کشور وجود ندارد.

وی با تاکید بر هم‌افزایی، مشورت و همراهی مجموعه‌های قرآنی استان، خاطر نشان کرد: بستر مناسب همفکری جامعه قرآنی در سازمان تبلیغات اسلامی به منظور پیگیری امور قرآنی آنان فراهم است و لازم است مدیران موسسات و فعالان و چهره های قرآنی با راهنمایی‌هایشان سازمان تبلیغات اسلامی را همراهی کنند.

مجمع موسسات قرآنی مردمی اصفهان با حضور استاد مهدی قره شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور، حجت الاسلام ارزانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و 30 نفر از مدیران موسسات فعال و چهره های قرآنی استان اصفهان در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد. در این نشست از حجت الاسلام حمید الهی دوست به عنوان چهره برتر قرآنی کشور در زمینه تفسیر قرآن کریم تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha