جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمدرضا شیخ بهایی

حوزه/ حجت الاسلام شیخ بهایی گفت: سومین جشنواره« بهشت در قاب تصویر» با محوریت تولیدات هیئت های مذهبی و مراکز فرهنگی در مناسبت های اعیاد و سوگواره های اهل بیت(ع) و موضوعات ملی و دینی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام  محمد رضا شیخ بهایی در نشست خبری جشنواره تولیدات مراکز فرهنگی و هیئت های مذهبی، تولیدات مراکز مذهبی را دارای رنگ بوی اسلامی دانست و اظهار داشت: باید به تولیداتی که بی هیچ چشم داشتی ساخته می شود، اهمیت داده شود اما این اهمیت جدا از فضای رقابتی است.

دبیر سومین جشنواره بهشت در قاب تصویر در مورد اهداف سومین دوره جشنواره گفت: اولین اتفاق این دوره جشنواره برند سازی و شخصیت پیدا کردن این جشنواره است. بخشهای مستقل را داخل جشنواره حذف شد و این امر باعث شد تا تعداد آثار کمتر شود.

وی در مورد آثار ارسالی به جشنواره گفت: 200 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که 60 اثر به مرحله مسابقه راه یافته اند، تعداد آثار راه یافته روز آخر اعلام می شود تا رقابت و برتری جویی از جشنواره حذف شود.

حجت الاسلام شیخ بهایی ادامه داد: رصد هیئت ها و مراکز فرهنگی نشان داد که کیفیت محصولات تولید شده در این دوره بسیار بالاتر از سالها گذشته بوده است.،هیات ها با هزینه خود اثر داستانی تولید کرده از این تولیدات استفاده تربیتی می کنیم چون این آثار اثر روح انقلاب اسلامی را در خود دارد. اثری که بیرون می آید خودش سبقه و اتصال دینی دارد.

 وی در مورد روند داوری آثار اظهار داشت: آثار یک هفته پیش برای داوری ارسال شد، داوران امسال اشک زری نامزد سیمرغ بلورین جشنواره فجر، نقویان مستند ساز برگزیده جشنواره عمار ، مهدیار عقابی سازنده کلیپ ارغوان ، امیر عباس ربیعی برگزیده جشنواره ها مختلف و مصطفی حیدری رئیس دفترتخصصی هستند. داوری تا چند روز آینده تمام می شود .

دبیر سومین جشنواره بهشت در قاب تصویر در مورد تعداد آثار شرکت کننده عنوان کرد: 80 نفر از 40 مرکز فرهنگی از 5 شهرستان اثر200 ارسال کرده اند.، 9 نفر از شرکت کنندگان بانوان بوده اند، 12 اثر در بخش انیمشین، 30 اثر داستانی،46 مستند، 43 نماهنگ و 41 نواهنگ  که مگی با موضوعات دین یو مذهبی است در این دوره مورد بررسی قرار گرفتند.

وی در مورد اکران تولیدات این برنامه گفت: اکران در روز 5 اسفند پنجشنبه در هیئت های مذهبی که آمادگی اکران داشته باشند صورت می گیرد، تا کنون 6 هیات برای اکران فیلم ها داوطلب شده اند.

حجت الاسلام شیخ بهایی تأکید کرد: امروز تولیدات رسانه‌ای هیئت‌های مذهبی و مراکز فرهنگی به عنوان ابزار تربیتی  نسل نوجوان محسوب می‌شوند و این امر به عنوان هدف والای برگزاری این جشنواره است که باعث رشد و ارتقا مراکز فرهنگی شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: موضوعات آثار ارسالی از سوی هیئت های مذهبی و مراکز فرهنگی، سوگواره‌ها، میلاد و اعیاد اهل‌بیت، دفاع مقدس و فرهنگ پایداری همراه با بخش ویژه شهدای غواص اصفهان، دهه فجر و گفتمان انقلاب اسلامی، ویژه‌برنامه‌ها از جمله مراسم اعتکاف، روز عرفه، جلسات قرآن، اردوها، جلسات فرهنگی و اوقات فراغت است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha