سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام احمدیان

حوزه/ حجت الاسلام احمدیان از برگزاری مجمع بزرگ مبلغین فاطمیه، پنجم اسفندماه در اصفهان خبر داد.

حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان، مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان  در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون مراسم مجمع  بزرگ مبلغین فاطمیه عنوان کرد: این مجمع هر سال قبل از ایام تبلیغی فاطمیه دوم برگزار می‌شود و مبلغین اعزامی در یک مجمع جمع شده و با یکدیگر ارائه نظر و تبادل محتوا می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمرکز اعزام طلاب بیشتر بر استان اصفهان و استان‌های همجوار است، افزود: با توجه به تجربه سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 400 نفر از روحانیون مبلغ برای ایام فاطمیه ثبت نام  و سپس اعزام شوند.

وی ادامه داد: مدت دوره  اعزام امسالایام فاطمیه  برای هر مبلغ حدود پنج روز است، ولی محدودیتی وجود ندارد  و  طلاب با توجه به محل اعزام می‌توانند ایام بیشتری را استقرار یابند و به تبلیغ بپردازند.

 مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان در رابطه با زمان برگزاری مجمع مبلغین فاطمیه،  اظهار کرد: این مجمع پنجم اسفندماه سال جاری در تالار اهل بیت(ع)  برگزار می‌شود و طلاب قبل از سالروز شهادت حضرت زهرا (س)به تدریج به مناطق مدنظر  اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مجمع مبلغین فاطمیه به صورت عمومی برگزار می‌شود ابراز کرد: همه طلاب و روحانیون علاقمند به تبلیغ می‌توانند در این مجمع ثبت نام و حضور یابند، اما اعزام‌ها متناسب با شرایط مخصوص مبلغین و باتوجه به رتبه‌بندی، تخصص و پرونده آن‌ها انجام خواهد شد.

حجت الاسلام احمدیان  در تبیین چگونگی پذیرش و اعزام طلاب به مناطق مختلف اذعان کرد: به وسیله یک سامانه جامع درخواست‌ها از مراکز مختلف جمع آوری می‌شود و پس از بارگزاری اطلاعات در سامانه و تعیین مکان تبلیغی توسط طلاب، احکام اعزام در سامانه صادر می‌شود.

وی در رابطه با برنامه‌های مجمع عنوان کرد: سخنران این جلسه آقای شیخ‌الاسلام به عنوان رئیس میز سبک زندگی دفتر هستند، در بحث تاریخ اسلام و فاطمیه نیز از دو سخنران دعوت به عمل آمده، علاوه بر آن نمایشگاه فرهنگی در کنار مجمع برگزار خواهد شد.

وی در پایان مطرح کرد: همواره سعی برآن بوده که مجمع محتواهای آموزشی بیشتری را به مبلغین انتقال دهد و با رویکرد آموزشی حاضر شود، از این رو مسائلی با عنوان تاریخچه فاطمیه و بررسی وقایع تاریخی بررسی می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha