جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جامعة المصطفی العالمیة

حوزه/ مراسم اختتامیه بیست و دومین دوره جشنواره قرآن و حدیث جامعة المصطفی العالمیة در تایلند و اوگاندا برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرحله نهایی جشنواره قرآنی و حدیثی جامعة المصطفی العالمیة در کشورهای تایلند و اوگاندا برگزار شد.

مرحله نهایی این جشنواره در تایلند که با شرکت قریب به ۷۰۰ نفر از خواهران و برادران برگزار گردید ، طلاب علوم دینی اهل تسنن و تشیع از دوازده مدرسه و مرکز قرآنی در دو بخش شفاهی و کتبی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در بخش شفاهی رشته های حفظ قرآن کریم و ترتیل و در بخش کتبی رشته معارف حدیثی و تفسیر برای مخاطبان برگزار شد.

منابع آزمون بخش کتبی که توسط نمایندگی به زبان تایی ترجمه شد، از طریق ارسال فایل به مخاطبان عرضه شد و مخاطبان نیز با مطالعه این منابع با یکدیگر به رقابت پرداختند.

* برگزاری جشنواره در اوگاندا

همچنین در کشور اوگاندا این مراسم در چهارم مارس 2017 با حضور فارغ التحصیلان المصطفی(ص)، دانش پژوهان و طلاب کالج اسلامی المصطفی(ص) با مشارکت طلاب مدارس امام هادی(ع)، امام صادق(ع) و امام رضا(ع) در دو بخش برادران و خواهران برگزار گردید.

این دوره از جشنواره قرآن و حدیث در رشته های ترتیل، حفظ جزء سی ام، قرائت حدیث و ادعیه و اذان برگزار شد.

داوران این دوره از جشنواره در رشته های قرآنی بر عهده برگزیدگان و ممتازین قرآنی اوگاندا  قرار داشت و در بخش حدیث، ادعیه و اذان نیز فارغ التحصیلان المصطفی(ص) مسئولیت داوری را بر عهده داشتند.

در مراسم اختتامیه مسابقات به نفرات اول تا سوم هر رشته جوایزی اهداء شد. گفتنی است مرحله مقدماتی این جشنواره در تاریخ 17 نوامبر 2016 برگزار شده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha