شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ افتتاح کتابخانه حضرت فاطمه زهرا(س) اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم

حوزه/ بزرگ‌ترین کتابخانه و مرکز فرهنگی منطقه شاه ابراهیم قم با حضور امام جمعه این شهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتابخانه و مرکز فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) منطقه شاه ابراهیم از پروژه‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری به قم بود که با هزینه‌ای بالغ بر 75 میلیارد ریال توسط اداره

کل تبلیغات اسلامی استان قم ساخته شده و شامگاه شنبه با حضور مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در این مراسم اظهار کرد: این پروژه در راستای محرومیت‌زدایی از منطقه محروم شاه ابراهیم در 4 طبقه ساخته شده که دو طبقه آن دارای فضای کتابخانه‌ای ویژه خواهران و برادران است و دو طبقه دیگر برای فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها در نظر گرفته شد.

وی با بیان این که مسائل فرهنگی منطقه شاه ابراهیم مورد غفلت واقع شده، ابراز امیدواری کرد که با همکاری نهادهای مختلف استان بتوان از ظرفیت این مجموعه برای ارتقای سطح فرهنگی منطقه شاه ابراهیم استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین  سید محمد سعیدی امام جمعه قم سخنران اصلی این مراسم بود که از دست اندرکاران ساخت این کتابخانه و مرکز فرهنگی قدردانی کرد و افزود: خوشبختانه طرح‌های مصوب سفر رهبری با کرامت و عزت و آبرومندانه اجرا شده است.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) تاکید کرد: درست است که مناطق نیروگاه و شاه ابراهیم از مناطق محروم قم محسوب می‌شوند اما اهالی آن جزو باشخصیت‌ترین و ارزشمندترین افراد هستند که در راهپیمایی‌ها، نماز جمعه و هر جا که نیاز به حضور مردم باشد مشارکت فعال دارند.

در پایان این مراسم که احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم، حجت‌الاسلام جباری مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی استان و تعدادی از مدیران استان و اهالی منطقه شاه ابراهیم حضور داشتند، کتابخانه و مرکز فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س)  توسط حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افتتاح شد.

این مرکز در بلوار آیت‌الله کاشانی، ابتدای کوچه 68 جنب مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) ساخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha