چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مادران شهدا

حوزه/ یک کارشناس مذهبی با بیان این که تکریم و بزرگداشت مقام والای مادران شهیدان بر ما واجب است، گفت: مادران ایران اسلامی با تقدیم هزاران شهید در دوران ۸ سال دفاع مقدس، راه ام‌البنین(س) مادر حضرت عباس(ع) را ادامه دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام منصوری، عصر امروز در مراسم عزاداری سالروز وفات حضرت ام البنین(س) که با حضور خواهران طلبه در محل مدرسه علمیه خواهران بنت الرسول(ص) شهرستان الشتر استان لرستان برگزار شد، اظهار داشت: حضرت ام‌البنین(س) به عنوان یک بانوی والامقام، در واقعه عاشورا و در دفاع از حریم ولایت، فرزندان خود را به میدان فرستاد و از همه هستی خود گذشت کرد.

وی افزود: پس از شهادت جوانان ولایی و شجاع حضرت ام البنین(ع) همچون حضرت ابوالفضل(ع)، این بزرگ بانوی تاریخ اسلام، با صبر و تحمل خود در مسیر دفاع از حریم اسلام و مکتب تشیع، زحمات زیادی را متحمل شدند.

وی با اشاره به اینکه بصیرت دینی در دفاع از ولایت و امامت از ویژگی های بارز آن بانوی بزرگ است، خاطر نشان کرد: بصیرت دینی آن بانوی بزرگوار به حدی بود که عباس بن علی(ع) فرزند ایشان، با وجود امان نامه های فراوان از سوی حکومت بنی امیه، لحظه ای دست از ولایت نکشید و حتی فکر آن را هم نکرد، و تا آخرین لحظه شهادت، امام خویش را یاری فرمود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه مادران ایران اسلامی نیز با تقدیم هزاران شهید خود در دوران انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس، راه آن بانوی بزرگوار را ادامه دادند، بیان داشت: اقتدار اسلام و انقلاب، مرهون خون مطهر شهدا است و باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، بیش از پیش تلاش نماییم.

حجت الاسلام منصوری در پایان گفت: تکریم و بزرگداشت مقام والای مادران شهیدان بر ما واجب است، چرا که خون شهدا حافظ اقتدار و امنیت روزافزون و تضمین کننده حیات طیبه جمهوری اسلامی می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha