پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی-لرستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه باید با جلب مشارکت عمومی و استفاده از ظرفیت و توان تبلیغی مبلغان، انجمن های مردم نهاد و...، زمینه حضور حداکثری مردم در توسعه فضای سبز و کاشت نهال فراهم شود، گفت: در زمینه حفاظت و صیانت نیز باید از ظرفیت تبلیغی به نحو مطلوب استفاده نمود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، ظهر امروز در دیدار با کارکنان منابع طبیعی استان لرستان، با اشاره به اینکه حفظ منابع طبیعی و صیانت از عرصه های طبیعی و جنگلی وظیفه ای دینی و ملی است، اظهار داشت: برای حفظ منابع طبیعی و صیانت از این منابع و ثروت خدادادی، باید دامنه فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست را تعمیق و گسترش داد.

وی با اشاره به اینکه باید با جلب مشارکت عمومی و استفاده از ظرفیت و توان تبلیغی مبلغان، انجمن های مردم نهاد و...، زمینه حضور حداکثری مردم در توسعه فضای سبز و کاشت نهال فراهم شود افزود: در زمینه حفاظت و صیانت نیز باید از ظرفیت تبلیغی به نحو مطلوب استفاده نمود.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه منابع طبیعی از عوامل قدرت، اقتدار و امنیت کشور محسوب می شود، تأکید کرد: زمانی که نگاه مردم به منابع طبیعی و ارزش این ثروت خدادای مشخص شود، امنیت و اقتدار کشور در این زمینه نیز مشخص خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تاکید بر اینکه باید از مافیای تصرف منابع طبیعی جلوگیری کرد، خاطر نشان کرد: تخریب منابع طبیعی و تغییر کاربری حیات و نعمت این ثروت خدادادی را برای بشر به مخاطره انداخته که نیاز است در این زمینه اقدامات اساسی و قضایی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه مردم نیز باید با طبیعت مهربان باشند، افزود: برای تخریب منابع طبیعی به دست افراد گردشگر و رفتارهای انسانی نیز فرهنگ سازی لازم توسط نهادهای مسئول صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه استکبار جهانی امروز با آزمایش انواع سلاح های شیمیایی و اتمی در از بین بردن منابع طبیعی نقش دارد، بیان داشت:باید با حفاظت و حراست مردمی سعی در گسترش و توسعه منابع طبیعی نمود.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی در پایان بر احداث واحد پژوهشی تحقیقاتی در منابع طبیعی برای مشخص شدن نوع نگاه مردم به این ثروت الهی تاکید کرد و گفت:امید می رود با احداث این واحد زمینه جلب مشارکت مردمی در توسعه،حفظ و صیانت از منابعی طبیعی پررنگ تر شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha