سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد موسوی - آ‌ران و بیدگل

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: بصیرت از پیش نیازهای حوزه های علمیه است و این مهم نکته ای است که همواره باید مورد توجه طلاب و اساتید و همچنین مسئولان حوزوی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی، عصر امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) منطقه برزک شهرستان کاشان، اظهار داشت: بصیرت از پیش نیازهای حوزه های علمیه است و این مهم نکته ای است که همواره باید مورد توجه طلاب و اساتید و همچنین مسئولان حوزوی باشد.

 وی خاطرنشان کرد: امروز متأسفانه، جریانی فعال شده و در صدصد جدایی بین حوزه با مبانی انقلاب و انقلابیون است؛ این جریان مطرح می کنند که می توانیم درس بخوانیم، عالم شویم و کاری هم به انقلاب نداشته باشیم، در حالی که رهبر نهضت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، از شاگردان حوزه علمیه بوده است.

امام جمعه آران وبیدگل در ادامه سخنان خود، به  مراحلی که یک طلبه برای موفقیت و عالم شدن باید بگذراند اشاره کرد و گفت: یک طلبه هرچند برای تحصیل علم و عالم شدن باید سختی‌های فراوانی را تحمل کند، ولی در مقطع فعلی نیازمند امکانات مناسب است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به اینکه طلبه برای پیشرفت و ترقی، نیاز به بصیرت و صبر دارد، گفت: طلبه باید شناخت عمیق از دین و جریانات جامعه داشته باشد و البته همواره صبر را هم فراموش نکند.

امام جمعه آران و بیدگل با تأکید بر توجه بیشتر مدیران مدارس به مقوله بصیرت، به افشاگری حضرت امام خمینی(ره) در مورد جنایات رژیم شاه از جمله قانون کاپیتولاسیون اشاره کرد و گفت: میرزای شیرازی بزرگ نیز به عنوان یک عالم با بصیرت، در برابر قرارداد استکباری ترکمنچای که کشور ایران را به انگلیس وابسته می کرد، چنان ایستاد که تاریخ نمونه این چنین اقداماتی را کمتر به خود دیده است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه طلاب حوزه های علمیه باید جریان شناس باشند، گفت: طلاب نباید در جریان شناسی دچار افراط و تفریط شده و به  جای دفاع از دوست، از دشمن دفاع کنند.

امام جمعه آران و بیدگل با بیان این که بی بصیرتی مردم در صدر اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) را به شهادت رساند، گفت: یک عده خواص منحرف، منفعت طلب، جاه طلب و توطئه گر، کودتای خزنده ای را برعلیه حضرت علی(ع) به راه انداختند و توده مردم نیز به علت بی بصیرتی، به داخل خانه های خود رفتند و سکوت کردند.

وی با بیان اینکه یک طلبه، به جای این که اسیر نفس خود باشد، باید امیر نفس خودش باشد، گفت: طلبه باید در مقابل شهوت وغضب، امیر نفس خودش باشد، و بداند که امام زمان(عج)، طلبه ای می خواهد که اهل صبر و بصیرت باشد و بتواند از مکتب اهل بیت(ع) با دانش و بصیرت کافی، دفاع کند. 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در پایان، با اشاره به ایام وفات حضرت ام البنین(س)، با بیان اینکه حضرت ام البنین(س) اهل بصیرت بود و امامش را شناخت، گفت: دلیل اینکه  حضرت ام البنین(س) فرزندان حضرت فاطمه زهرا(س) را بر فرزندان خودش ترجیج داد و چهار فرزند خودش را در راه دین و در رکاب سیدالشهداء(ع) فدا کرد، به خاطر بصیرتی بود که از دین داشت بود.

تخریب منابع طبیعی خلاف دستورات دینی است 

امام جمعه آران و بیدگل همچنین امروز در مراسم  کاشت 1500 نهال در محل مجتمع رفاهی، آموزشی، فرهنگی و مذهبی مدرسه علمیه المهدی(عج) شهرستان آران و بیدگل، اظهار داشت: منابع طبیعی  و درختان، در حقیقت جزء  انفال هستند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی ادامه داد:  تعرض و آسیب به منابع طبیعی و درختان، خلاف دستورات دینی است و البته حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی نیز، حفاظت از انفال خواهد بود.

امام جمعه آران و بیدگل، به تأکیدات مقام معظم رهبری در نگهداری از منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: دلیل اینکه مقام معظم رهبری، همه ساله چندین اصله نهال را به صورت نمادین درهفته درختکاری می کارند، به خاطر این است که کاشت درخت به عنوان یک فرهنگ، ریشه ای در جامعه در بیاورد.

بر پایه این گزارش، درمراسم درخت کاری طلاب و اساتید مدرسه علمیه المهدی(عج) آران و بیدگل، علاوه بر امام جمعه، فرماندار، شهردار، و ... نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha