جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه عالی فقه

حوزه / مدرسه عالی فقه و اصول حوزه علمیه قم برای سومین دوره متوالی از بین ممتازین حوزه ثبت نام می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مدرسه عالی فقه و اصول حوزه علمیه قم برای سومین دوره متوالی از بین ممتازین حوزه در دو مقطع سطح و خارج با هدف تربیت طلاب در دانش فقه و اصول در حد اجتهاد، پذیرش می‌نماید.

این گزارش با اشاره به شرایط عمومی پذیرش این مدرسه می افزاید: قبولی در آزمون کتبی، قبولی در مصاحبه علمی و انگیزشی، تعهد به حضور تمام‌وقت در برنامه‌های مدرسه و عدم اشتغال در سایرمراکزعلمی حوزوی و دانشگاهی از جمله شرایط عمومی داوطلبان می باشد.

شرایط مقطع سطح عبارتند از؛ "اتمام کامل سطح یک با حداقل معدل 18 (میانگین 6پایه)" و " تعهد به تحصیل حداقل تا پایان دوره اول مدرسه" و شرایط مقطع خارج نیز " اتمام کتبی و شفاهی پایه 10 با حداقل معدل 16"، " تعهد به تحصیل حداقل تا پایان دوره اول خارج" و " معمم بودن دائم به لباس مقدس روحانیت" است.

در این دوره اولویت‌های پذیرش شامل؛ حافظان قرآن و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، داشتن سابقه علمی‌پژوهشی و داشتن سابقه تدریس می باشد.

همچنین 1. بهره‌مندی از اساتید مجرب و با سابقه جهت تدریس و مشاوره علمی، 2. استفاده از مکان علمی مناسب و کتابخانه ‌ تخصصی فقه و اصول، 3. بهره‌مندی از کلاس‌های مهارت‌ محور و کارگاه‌های کارورزی استنباط‌ فقهی، 4. امکان ادامه تحصیل در دوره ‌خارج مدرسه، 5. زمینه سازی جهت تدریس طلاب در حین تحصیل در سطح یک و بعد از اتمام دوره جهت تدریس سطوح عالی، 6. کمک‌هزینه تحصیلی و معیشتی و استفاده از حمایت های مادی و معنوی دیگر، 7. اختصاص سرویس ویژه جهت ایاب و ذهاب طلاب، 8. امکان بهره مندی از خدمات فرهنگی و رفاهی ویژه طلاب و خانواده ها، 9. برگزاری اردوهای علمی، زیارتی ویژه طلاب و خانواده ها و 10. برخورداری از گواهی علمی اجتهادی پایان دوره از مزایای این دوره است.

مواد آزمون کتبی مقطع سطح شامل؛ ادبیات عرب(صرف، نحو، بلاغت) - منطق - فقه (شرح لمعه ) - اصول فقه مرحوم مظفر(ره) بوده و داوطلبان مقطع خارج نیز می توانند کفایه و مکاسب را نیز امتحان دهند.

لازم به ذکر است دوطلبان می توانند تا تاریخ 27 فروردین ماه با مراجعه به پنل شخصی سامانه نجاح ثبت نام خود را انجام داده و اطلاعات مورد نیاز خود را نیز از طریق همین سامانه کسب کنند.

زمان آزمون کتبی : 31/1/96

زمان اعلام نتایج آزمون : 6/2/96

زمان برگزاری مصاحبه علمی : 10/2/96 الی 20/2/96

مکان برگزاری آزمون و مصاحبه علمی : مدرسه عالی فقه و اصول

آدرس: پردیسان، بلوار امام صادق (ع)، بلوار شهید مولوی، کوچه روبروی مسجد امام صادق (ع)، ساختمان موسسه امام صادق(ع)، طبقه دوم، مدرسه عالی فقه و اصول و جهت ارتباط با روابط عمومی می توانند با تلفن تماس: 02532812798- 09902369174ارتباط داشته باشند.

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha