پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین منصور فرجی در محل برگزاری ‌آزمون ورودی حوزه علمیه کاشان

حوزه/ همزمان با سراسرکشورآزمون ورودی مدارس علمیه شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق امروز جمعه، درمصلای بقیه الله الاعظم(عج) شهرستان کاشان برگزارشد.

حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی مدیر حوزه علمه کاشان، در حاشیه این آزمون و در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با اشاره به اینکه  مدارس علمیه منطقه کاشان طی یک  سال، سه مرحله آزمون برای پذیرش طلاب برگزارمی کند، گفت: مرحله اول  کسانی هستند که اهل کاشان هستند، مرحله دوم  کسانی که درسطح کشور اولویت اول خود را کاشان انتخاب می کنند و در نهایت مرحله سوم  کسانی هستند که اولویت دوم خود را کاشان انتخاب کرده اند.

وی تعداد داوطلبان امسال آزمون ورودی حوزه علمیه کاشان را که اولویت اول خود را کاشان انتخاب کرده و یا اهل خود کاشان هستند، در مجموع 300 نفر عنوان کرد  و گفت : این تعداد افراد  پس از قبولی باید درکاشان ادامه تحصیل دهند و کسانی هم که اولویت دوم آنها کاشان می باشد، اگر در آزمون کتبی و مصاحبه قبول نشوند به  کاشان می آیند.

حجت الاسلام محمدجعفر محمدی، معاون آموزش حوزه علمیه کاشان نیز با اشاره به  اینکه در این آزمون بیش از450 نفر از ثبت نام کنندگان در مقاطع  تحصیلی دیپلم و دانشگاهی شرکت کرده اند، گفت: بیشتر پذیرفته شدگان در این  آزمون از بین نخبگان آموزشی خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه براساس دستور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، امسال به بحث کیفیت در پذیرش طلاب توجه ویژه خواهد شد، گفت : ناظران جلسه در این آزمون، از حوزه  علمیه قم  بودند.

شایان ذکراست این آزمون  با حضور مدیر و معاونین حوزه علمیه کاشان و اساتید حوزه علمیه قم  در مصلای بقیه الالله الاعظم(عج) کاشان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha