جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام شیخ المنسي روحانی سرشناس بحرینی

حوزه / حجت الاسلام شیخ المنسي روحانی سرشناس بحرینی از زندانهاى آل خلیفه آزاد شد. وی که مسوول پیگیری پرونده مساجد تخریب شده شیعیان توسط نظام آل خلیفه بود، سال گذشته پس از ایراد خطبه نماز جمعه بازداشت شد .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام شیخ محمد المنسي روحانی سرشناس بحرینی از زندانهاى آل خلیفه آزاد شد.

این روحانی بحرینی که مسئول پیگیری پرونده مساجد تخریب شده شیعیان در بحرین توسط نظام آل خلیفه و عضو ارشد مجلس علمایی بحرین بود، سال گذشته پس از ایراد خطبه نماز جمعه در تاریخ 15 آوریل 2016 بازداشت شد .

دادگاه اولیه و تحدید نظر و دیوان عالی حکم صادره بر ضد وی مبنی بر تحمل یکسال حبس را وارد دانسته و وی امروز با سپری آخرین روز از مدت محکومیتش آزادشد .

وکیل وی محمد سرحان در جریان پیگیری پرونده  وی گفته بود در واقع " دفتر اوقاف جعفری" بحرین با شکایت بر ضد شیخ به اتهام ایراد خطبه نماز جمعه بدون کسب اجازه رسمی از اوقاف اسباب بازداشت وی را ایجاد کرده و راه را برای وراد نمودن اتهامات دیگر از جمله "تلاش به ایجاد کراهت و تنفر نسبت به نظام" و "اهانت به ارگانهای نظامی" در طی خطبه شان باز نموده است .

شیخ محمد ضمن پیگیری مجدانه پرونده مساجد تخریب شده در فعالیتهای میدانی مسالمت آمیز و مراسم های بزرگداشت شهدا حضوری فعال داشته و در سخنرانی خود نسبت به بازداشت بانویی بحرینی (نفیسه موسوی) در قیامهای پیش از برگزاری مسابقات اتوموبیلرانی فرمول 1 در بحرین در سال گذشته و جسارت و تعرض و هتک حرمت این بانو در مرکز پلیس در هنگام باز داشتش اعتراض نموده بود.

شیخ المنسی امروز پس از خروج از زندان اقدام به زیارت قبور شهدای بحرین جهت تجدید عهد و به نشانه وفاداری به آرمانهای انقلاب نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha