پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سیداحمد معتمدی خطیب جمعه غزنی افغانستان

حوزه/ کتاب و دینی که برای حضرت محمد(ص) نازل شد، کامل‌ترین دین‌ها و کتابِ آسمانی آن ناسخ کننده سایر دین‌ها و کتاب‌ها بود. به همین دلیل بعد از حضرت محمد(ص) دیگر نیاز به پیامبری نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزرای «حوزه»، نماز عبادی و سیاسی این هفته غزنی به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید احمد معتمدی در مسجد جامع امام حسن عسکری(ع) شهر غزنی با شرکت مومنان خدا جو اقامه گردید.

حجت الاسلام معتمدی در خطبه های نماز جمعه غزنی، درباره فلسفه وجودی پیامبران الهی گفت: خداوند برای هدایت بشر و اینکه بشر راه را از چاه و خوبی را از بدی تشخص دهد، پیامبران خود را فرستاد، که آخرین این پیامبران الهی، حضرت محمد(ص) است و اولش حضرت آدم(ع).

وی افزود: برای برخی از پیامبران از جانب خداوند کتاب نازل شده مثل حضرت محمد(ص)، حضرت عیسی(ع)، حضرت موسی(ع) و...، ولی برای برخی از پیامبران صفحه نازل شد.

* دین اسلام کامل‌ترین دین و ناسخ سایر ادیان است

امام جمعه غزنی ادامه داد: برای حضرت محمد(ص) کامل ترین دین و کتاب نازل شد. کتاب و دینی که برای حضرت محمد(ص) نازل شد، کاملترین دین ها و کتاب آسمانی آن ناسخ کننده سایر دین ها و کتاب ها بود. به همین دلیل حضرت محمد(ص) آخرین پیامبران است که بعد از وی دیگر نیاز به پیامبری نیست. وی پیامبر خاتم است. هر فردی که حضرت محمد(ص) را پیامبر خاتم نداند، مسلمانی چنین فرد زیر سوال است.

حجت الاسلام معتمدی در خصوص ادعای پیامبری شخصی که در قندهار چند مدت خود را پیامبر خوانده بود، گفت: چنین افرادی یا جاهل اند و یا منافق که در تلاش امتحان کردن ما و مسخره کردن دین الهی است.

وی در پایان از نمازگزاران خواست که دنبال رو قرآن و پیامبران در عمل باشند تا در دنیا و آخرت سعادت مند گردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha