شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 416648
۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
عکس

نشست های تخصصی پاسخگویی به شبهات ولایت فقیه، دفاع از پایان نامه سطح سه، گفتگوی مادران طلبه با مدیر مدرسه و اردوی زیارتی مشهد مقدس در حوزه علمیه خواهران یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، در هفته ای که گذشت مدارس علمیه خواهران یزد برنامه های متنوعی را اجرا کردند.

*اردوی مشهد مقدس طلاب مدرسه الزهرا(س)یزد

به همت امور فرهنگی و مدیریت مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد و قبل از فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اردوی چهار روزه زیارتی سیاحتی مشهد مقدس ویژه جمعی از بانوان علاقه مند و فعال این مدرسه علمیه برگزار شد.

براساس این گزارش، زیارت حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) و حضور در حرم رضوی، بهره مندی از برنامه های فرهنگی حرم، قرائت زیارت عاشورا، زیارت جامعه کبیره، مناجات شعبانیه و ختم صلوات برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی (عج)، مهمان سفره پربرکت امام رضا(ع)، بازدید از نمایشگاه " روایت هشت داستان از زندگی امام رضا(ع) "، شرکت در پایگاه فرهنگی " آداب زیارت"، شرکت در سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان و حضور در نمایشگاه مفهومی زیارت از جمله برنامه های این اردوی چهار روزه به شمار می رفت.

* نشست مادران دختران طلبه مدرسه حضرت زهرا(س) میبد

به منظور آشنایی مادران طلاب مقطع سیکل تا کارشناسی (دوره هفت ساله) در حال تحصیل مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) میبد با وضعیت تحصیلی دخترانشان، نشست توجیهی پایان سال تحصیلی با مدیر این مدرسه برگزار شد.

این گزارش می افزاید: خانم نبوی مدیر  مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) ضمن عرض خیر مقدم، فضیلت ماه شعبان را بیان کرد و گفت: با توجه به نزدیک بودن زمان امتحانات و ماه مبارک رمضان، توجه ویژه ای به طلاب از نظر بهبود تغذیه و ایجاد محیط آرام در منزل به طلاب توجه ویژه ای به طلاب داشته باشند تا امتحانات پایان سال تحصیلی را با موفقیت طی کنند.

ارائه گزارش وضعیت تک تک طلاب به والدین و برگزاری نشست های خصوصی مادران طلاب با مشاور مدرسه از دیگر برنامه های این نشست بود.

 

*نشست پاسخگویی به شبهات ولایت فقیه

به همت معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد نشستی با حضور کارشناس دینی و با موضوع پاسخگویی به شبهات ولایت فقیه برگزار شد 

 بتول حسینی زاده استاد و مبلغ حوزی در جمع طلاب با یادآوری به اصل ولایت فقیه با استناد به آیات 28سوره آل عمران، 113سوره هود و 124سوره بقره اظهار کرد: ولایت فقیه مدیریتی برمبنای الهی و احکام اسلامی که اصل ولایت فقیه اثبات شده است و تمام مراجع در این زمینه اتفاق نظر دارند .

خانم حسینی زاده با طرح این سؤال که«چرا به ولی فقیه، ولی امر مسلمین می گویند؟» گفت: همانطور که فتوای مجتهد شیعه مختص کشوری خاص و محدوده مکانی خاص نیست و همه مقلدین موظف به اجرای فتوای مرجع تقلید خود هستند درحاکمیت اسلامی اطاعت از ولی فقیه برتمام مسلمانان واجب است.

 

*پایان نامه طلبه سطح سه یزد دفاع شد

نشست پایان نامه خانم فهیمه پوررشیدی طلبه سطح سه یزد به صورت ویدیو کنفرانس به میزبانی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران یزد در سالن اجتماعات امام خمینی(ره) برگزار شد.

براساس این گزارش، موضوع این پایان نامه که « اثبات فضیلت حضرت محمد(ص) بر سایر انبیاء بر اساس آیات قرآن کریم» به شمار می رفت به مدت ۲۰ دقیقه توسط طلبه شرح داده شد و در ادامه استاد داور حجت الاسلام  قندی در 10 دقیقه نکاتی را که برای اصلاح پایان نامه متذکر شد.

برپایه این گزارش، داوری این پایان نامه بر عهده حجت الاسلام پورروستایی استاد حوزه بود که در پایان با نظر اساتید داور و راهنما نمره ۱۸ به نگارنده پایان نامه اختصاص یافت.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha