جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی

حوزه/ اوهابیت تنها قبور ائمه(ع) را از بین نبردند؛ بلکه همه آثار را نیز از بین برده تا اگر بعد دویست سال بپرسند چه آثاری برای اثبات اهل بیت(ع) وجود دارد، چیزی باقی نمانده باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی، امروز در مراسم سالروز تخریب قبور ائمه(ع) که با حضور آیت الله العظمی وحید خراسانی و مردم در بیت معظم له درقم برگزار شد، با بیان اینکه فرقه وهابیت از فرقه های ساختگی است که با اهداف تخریب، جمود، دشمنی، تکفیر کردن، انحطات فکری، عقلی، از بین بردن آثار، ارزش های الهی و دینی در چند قرن گذشته به وسیله جبهه استکبار و اسرائیل صهیونیزم شکل گرفت، گفت: این جمود فکری و انحطات عقلی و دشمنی در زمان اهل بیت(ع) هم وجود داشته؛ امامان معصوم(ع) به این مسئله هشدار داده و معتقد بودند انحطاط فکری و عقلی یک نوع طرز فکر و عقیده بوده، لازم است با آن مبارزه کرد.

 وی افزود: انحطاط فکری تا جایی پیش رفت که در جنگ صفین حضرت علی(ع) را متهم به کفر کردند و معتقد بودند که حضرت از دین خارج شده و باید با او جنگید.

سخنران این مراسم گفت: این دسته از افراد، معرفت به امامان معصوم(ع) نداشته و فقط نماز می خوانند و امروز هم نمونه آنان وجود داشته و خون مسلمانان یمن را به ناحق می ریزند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی عنوان کرد: امروز داعش عقبه همان گروه های خونریز است که به بهانه های مختلف مسلمانان را تکفیر کرده و خون، مال و جان آنها را بر خود حلال می دانند.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: حضرت علی(ع) فرمودند: «این دسته بدون دلیل انسان های بی گناه را تکفیر می کردند و خون و مال آنها را بر خود حلال می دانند»؛ این افکار ریشه در افکار وهابیت دارد که سر دسته ان محمد بن عبد الوهاب است.

 وی افزود: دلیل موفقیت محمد بن عبدالوهاب آن بود که افکار خود را جایی مطرح کرد که افراد و قبایلی آن را حمایت مالی و فکری کرده و اجازه دادند این افکار رشد و توسعه پیدا کند.

سخنران این مراسم گفت: این فرقه تنها قبور ائمه(ع) را از بین نبردند؛ بلکه همه آثار را نیز از بین برده تا اگر بعد دویست سال بپرسند چه آثاری برای اثبات اهل بیت(ع) وجود دارد، چیزی باقی نمانده باشد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha