سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام علی آذرشب

حوزه/ حجت الاسلام علی آذرشب از برگزاری دوره روخوانی و روان خوانی و تربیت مربی قرآن ویژه طلاب حوزه علمیه استان بوشهر خبر داد و گفت: این دوره به مدت ۱۶ روز در مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان از امروز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام علی آذرشب، امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری دوره روخوانی و روان خوانی و تربیت مربی قرآن ویژه طلاب حوزه علمیه استان بوشهر خبر داد و گفت: این دوره به مدت 16 روز در مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان از امروز آغاز شده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به اهداف برگزاری این دوره اظهار داشت: ارتقای سطح قرآنی طلاب استان بوشهر مهمترین هدف در برگزاری این دوره است تا بر اساس آن سطح طلاب در حوزه قرآنی افزایش و حوزه های علمیه استان قرآنی تر شوند.

وی تعداد طلاب شرکت کننده در دوره روخوانی و روان خوانی و تربیت مربی قرآن را 90 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 65 نفر در دوره روخوانی و روان خوانی و 25 نفر در دوره تربیت مربی شرکت کرده اند.

حجت الاسلام آذرشب به برنامه های تدارک دیده شده در طول برگزاری این دوره پرداخت و گفت: برگزاری کلاس های آموزش قرآن، حلقات قرآنی، برگزاری جلسات درس اخلاق، برنامه های ورزشی، فرهنگی و تفریحی و زیارت امامزاده ابراهیم(ع) در برازجان و شهدای دفاع مقدس در گلزار شهدای این شهر از جمله برنامه های این دوره است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر برگزاری محافل قرآنی، شرکت در نماز عبادی سیاسی جمعه و مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) را از دیگر برنامه ها تدارک دیده شده عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تعداد سه استاد و هشت مربی قرآنی عهده دار تدریس در این دوره ها هستند بیان داشت: طلاب شرکت کننده در دوره تربیت مربی در صورت قبولی در آزمون، گواهی پایان دوره به آنان تعلق خواهد گرفت و می توانند در مدارس علمیه استان به آموزش قرآن بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha