جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز

حوزه/ عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که عفاف و حجاب در چادر و یا مقنعه خلاصه نمی شود، گفت: ارتقای فرهنگ حجاب و عفاف نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی  در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به 21 تیرماه روز حجاب  و عفاف، اظهار  کرد: مسئله حجاب از ضروریات  اسلام بوده و درحکم نماز، روزه، حج، جهاد و سایر واجبات الهی قرار دارد.

وی با اشاره به این که ضربه زدن به فرهنگ دینی مهم ترین هدف دشمنان از دسیسه های فرهنگی است، تصریح کرد: هدف اصلی دشمنان آن است که با ترویج سبک زندگی غربی و اشاعه بدحجابی و بی عفتی درجامعه، بنیان خانواده را دچار تزلزل نمایند.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: خانواده ها و مسئولان باید با هوشیاری و درایت کامل در برابر دسیسه های دشمنان، در راستای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه تلاش نمایند.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: تقویت برنامه های فرهنگی و مذهبی در جامعه و همچنین ارتقای وضعیت حجاب و عفاف، سد مستحکمی در برابر دسیسه های فرهنگی دشمنان ایجاد می کند.

وی با بیان این  که کیفیت حجاب بحثی است که در آن اختلاف سلیقه وجود دارد، عنوان کرد: حجاب به معنای پوشش است و نکته ای که باید به آن توجه شود، آن است که  این پوشش مدنظر که رعایت شود مشکلی ایجاد نمی کند و صرفاً پوشش و حجاب به پوشیدن چادر و یا مقنعه خلاصه نمی شود.

نماینده پیشین مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این نکته که می  توان  از ظرفیت و بستر فرهنگ و هنر برای گسترش حجاب و عفاف در جامعه بهره برد، یادآور شد: در حقیقت هر نوع لباسی که بتواند پوشش لازم را حفظ نموده و از زیبایی کافی نیز برخوردار باشد  مورد توجه است و رهبر معظم انقلاب نیز از آن به "مد" تعبیر نموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی ضمن اشاره به جایگاه حجاب و عفاف در دین مبین اسلام، بیان کرد: ترویج بدحجابی در جامعه، از بدترین دسیسه های دشمنان است که نیاز به مراقبت و هوشیاری عمومی دارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر ضرورت مقابله با بدحجابی و بی عفتی درجامعه متذکر شد: هوشیاری خانواده ها و مسئولان فرهنگی در برابر دسیسه های فرهنگی دشمنان از ضروریات است.

وی با بیان این مطلب که ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد، ابراز کرد: باید با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی بصیرت عمومی را نسبت به دسیسه های دشمنان بالا برد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی اسلام را، دین سختگیری ندانست و اظهار داشت: نباید در امور مختلف و از جمله موضوع حجاب و عفاف در جامعه سختگیری و اجباری صورت بگیرد .

وی خاطرنشان  کرد: طلاب و مبلغین امور  دینی باید با ملایمت و آرامش، ضرورت حجاب و عفاف را در جامعه برای خانواده ها تبیین و روشن نمایند و قطعا این مهم دارای تاثیرات چشمگیری خواهد بود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha