پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نباتی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین از اجرای طرح «تعالی فرهنگ حجره نشینی»، در مدارس علمیه استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام احمد نباتی صبح امروز، در نشستی با مدیر حوزه علمیه قزوین به برگزاری طرح تعالی فرهنگ حجره نشینی در مدارس اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح، طلابی از پایه­ های بالاتر که هم، برخوردار از اخلاق و زی طلبگی بوده، و هم، از نظر درسی در سطح مطلوبی باشند شناسایی، و به­ عنوان مسئول حجره انتخاب می­ شوند.

 وی افزود:  اگر مسئول حجره از نظر درسی مطلوب باشد، علاوه بر آن که با تلاش علمی خود در حجره، مشوق دیگر طلاب است، می­ تواند پاسخگوی مشکلات درسی هم ­حجره ­ای ­های خود خواهد بود.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین ادامه داد: طلاب جدید باید قبل از حجره ­نشینی، اطلاعات صحیحی از حجره و سبک حجره نشینی پیدا کنند، چرا که حجره، بر خلاف فرهنگ خوابگاهی که آن را تنها محل خواب و استراحت معرفی می­ کند، کارکردی فراتر و وسیع ­تر دارد و در واقع محل زندگی، مطالعه، عبادت و تعامل طلبه است.

حجت الاسلام نباتی در پایان گفت: برقراری ارتباط صمیمی میان هم حجره­ای ها و ایجاد فضایی با نشاط برای رشد و تعالی علمی و اخلاقی طلاب نظارت بر حسن اجرای مقررات و برنامه ­های حجره از وظایف مسئولین حجره  ها است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha