جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسین گنجی

حوزه/ خنده‌های کذایی به ویژه خنده در مجالسی که نامحرمان در کنار هم هستند موجب افسردگی می‌شود در حالی که شادی درست برای اهل بیت(ع) رسیدگی به نیازمندان و اشتغال در راستای خدمت به مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین گنجی در نشست هم‌اندیشی سخنرانان حرم کریمه اهل بیت(ع) که در سالن محراب برگزار شد، با بیان اینکه عزت در بندگی خداوند و ذلت در دوری از فرمان اوست، اظهار کرد: ریشه گمراهی گناه و اشتباه است؛ باید جامعه را به بندگی خداوند متعال دعوت کنیم و با این اقدام مردم را از افسردگی دور می‌کنیم چرا که انسان اگر درگیر گناه باشد، افسرده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در روایات مختلف به موضوع شادی امت مسلمان اشاره شده است، اضافه کرد: در باطن عزاداری‌ها سرور و نشاط خاصی مشاهده می‌شود، چرا که انسان در محافل عزاداری سبک می‌شود و به آرامش می‌رسد، این موضوع در روایات نیز مطرح شده است؛ باطن گریه‌ها سرور است به همین علت گریه‌کنان امام حسین علیه‌السلام با نشاط هستند.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه خاطرنشان کرد: خنده‌های کذایی به ویژه خنده در مجالسی که نامحرمان در کنار هم هستند موجب افسردگی می‌شود در حالی که شادی درست برای اهل بیت(ع) رسیدگی به نیازمندان و اشتغال در راستای خدمت به مردم است که به دهه کرامت و اعیاد محدود نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینک شادی مورد پسند اهل بیت(ع) در ترک گناه، صله ارحام و رسیدگی به نیاز مردم است، عنوان کرد: باید این مباحث را به خوبی برای جامعه تشریح کنیم نه اینکه شادی را فقط به کف‌زدن که از نظر بسیاری از مراجع تقلید حرام است محدود کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین گنجی ارتباط با اهل بیت(ع) و فراگیری آموزه‌های مهدویت را از برترین راهکارها برای شاد کردن جامعه دانست و مطرح کرد: باید در مورد امام زمان(عج) و فضایل اهل بیت(ع) سخنرانی کنیم تا مردم نسبت به معارف آنها آگاه شوند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha