جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مومنی

حجت الاسلام مومنی گفت: یکی از خیانت هایی که از سوی خلفای بنی عباس در زمان امام صادق (ع) انجام شد، تقویت فرقه ها و مکاتب مخالف شیعه باهدف زیر سوال بردن مرجعیت علمی امام صادق(ع) بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سیدحسین مومنی ظهر امروز در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان به مناسبت شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: رفاه طلبی، دنیا طلبی و فساد اجتماعی و اخلاقی بنی امیه سبب شکل گیری نارضایتی مردم از بنی امیه شد.

وی تاکید کرد: "الرضا من آل محمد"، شعار عباسیان بود که در آغاز کار، براى به دست آوردن دل دوست‌داران خاندان پیامبر(ص)، ستم‌های امویان و مروانیان بر این خاندان را یادآور مى‌شدند و ادعا می‌کردند که به دنبال زنده کردن سنت رسول خدا(ص) هستند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: در نهایت بنی عباس با این شعار بر مسند حکومت نشست و نخستین خلیفه بنی عباس سفاک برای حفظ این شعار در ظاهر، در چندین سال اقدامی علیه علویون جامعه نداشت.

وی با اشاره به کشتار بی رحمانه سفاک نسبت به مخالفین حاکمیت بنی عباس عنوان کرد: این زمان بهترین فرصت برای علویون و اهل بیت(ع) شد که بتوانند با پرورش شاگردان مکتب شیعه و توسعه اسلام حقیقی درصدد تثبیت و گسترش شیعه برآیند.

حجت الاسلام مومنی خاطرنشان کرد: اوج گیری فعالیت های  علمی اهل بیت(ع) در زمان امام صادق(ع) براین اساس بود که حاکمان ظالم بنی عباس برای حفظ حاکمیت خود، اقدامی علیه شیعیان نداشتند.

وی افزود: با روی کار آمدن منصور دوانیقی دومین خلیفه بنی عباس، دوران خفقان و اذیت اهل بیت(ع) دوباره آغاز و کلاس های تدریس و درس و رفت و آمدهای به خانه اهل بیت علیهم السلام  قطع شد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان ابرازکرد: پرورش چندین هزار شاگرد و برپایی کرسی های درس مکتب شیعه همگی اقداماتی از سوی امام صادق(ع) برای مقابله با هجمه های بنی عباس بود.

وی اذعان کرد: یکی از خیانت هایی که از سوی خلفای بنی عباس خاصه منصور دوانقی در زمان امام صادق (ع) انجام شد، تقویت فرقه ها و مکاتب مخالف شیعه  باهدف زیر سوال بردن مرجعیت علمی امام صادق(ع)  بود.

حجت الاسلام مومنی اظهار داشت: ایجاد انحراف در عقاید شیعه  در آن زمان و وسوسه کردن افراد عالم برای مقابله با امام صادق(ع) از دیگر اقدامات منصور دوانقی در زمان امام صادق(ع) بود که متاسفانه همچنان آثار این فرق را شاهدیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha