جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب «نسیم سحر»

حوزه/ اثر جدید دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظّم انقلاب اسلامی با عنوان «نسیم سحر» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، کتاب «نسیم سحر» مجموعه احادیث ابتدای درس خارج فقه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مشتمل بر احادیث منتخب از کتاب النوادر به کوشش انتشارات انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شد.
 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که نقش طلاب و  روحانیون را در حفظ و اشاعه‌ی فرهنگ و معارف اسلامی و نیز در پیروزی و تداوم و تثبیت انقلاب اسلامی نقشی مهم و خطیر می‌دانند همواره آنان را در عین توجه به علم‌آموزی و معرفت‌اندوزی و بصیرت سیاسی نسبت به شرایط جهان و انقلاب و نظام، مکرراً به اهتمام در تهذیب اخلاقی نیز توصیه کرده و یکی از وظایف حوزه‌های علمیه را حفظ و تکمیل و تثبیت و تعمیق روح صفا و معنویت در طلاب دانسته‌اند.

ایشان در عمل به این توصیه‌ی مهم، خود در آغاز هر جلسه از درس خارج فقه به بیان و شرح حدیث یا احادیثی از معصومین (علیهم‌السلام) پرداخته و دل و جان طلاب را با مفاهیم و معانی عالیه‌ی نورانی احادیث آشنا می‌کنند.

محصول این سنّت حسنه‌ی معظمٌ‌له -از آغاز درس خارج ایشان که از بهار ۱۳۶۹ شروع شده و همچنان ادامه دارد- مجموعه‌ی دلنشینی از معارف اخلاق اسلامی است.

احادیث مورد استفاده‌ی ایشان از مجموعه‌های حدیثی همچون وسائل‌الشیعه، امالی شیخ صدوق، تحف‌العقول، الشافی و ... انتخاب شده‌اند.

کتاب حاضر مشتمل بر احادیث برگزیده‌ی کتاب «نوادر» راوندی است که از اوّل آذرماه ۱۳۸۳ تا بیست و چهارم خرداد ۱۳۸۴ در ابتدای جلسات درس خارج فقه، توسط معظمٌ‌له گزینش، بیان و شرح شده است.

«نوادر» راوندی یکی از مجموعه‌های حدیثی است که توسط سید ابوالرضا ضیاءالدین، فضل‌الله بن علی بن عبیدالله حسینی راوندی از علمای نام‌آور شیعه در قرن ششم هجری جمع‌آوری شده است؛ وی همچنین فردی ادیب و شخصیتی مورد احترام علمای شیعه می‌باشد.

مؤسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی با هدف اشاعه‌ی معارف اخلاقی اسلام از کلام معصومین (علیهم‌السلام) و با شرح و بیان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درصدد است مجموعه‌ی این احادیث را در سلسله کتاب‌هایی با عنوان «نسیم‌ سحر» در معرض استفاده‌‌ی عموم مردم مؤمن و خصوصاً جوانان پاکدل و بصیر جامعه‌ی اسلامی قرار دهد، ان‌شاءالله.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha