شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام امیریان اصفهان

حوزه/رسول اکرم(ص) اسلام در باره فضیلت زیارت ثامن الحجج(ع) فرمودند، هرکسی ناراحتی در دل دارد آن امام را زیارت کند غمش برطرف می شود و هیچ گناهکاری به زیارتش نمی رود مگر آنکه با آمرزش گناه برگردد.

حجت الاسلام مجتبی امیریان در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» دراصفهان به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا(ع) به روایاتی در باب فضیلت زیارت حضرت اشاره کرد و گفت: در کتب من لا یحضره الفقیه و عیون روایات زیادی در فضیلت زیارت ایشان وجود دارد که بنده به چند موردش اکتفاء می نمایم.

وی ادامه داد : حضرت رسول الله (ص) فرمودند:«مازارها مکروب الا نفّس الله عزّ و جلّ کربه و لا مذنب الا غفرالله له ذنوبه(وسائل الشیعه ج14ص553)یعنی هرکسی ناراحتی در دل دارد آن امام را زیارت کند غمش برطرف می شود و هیچ گناهکاری به زیارتش نمی رود مگر آنکه با آمرزش گناه برگردد.

استاد حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) فرمودند:«الا فمن زاره فی غربته غفرالله له ذنوبه ما تقدم منها و ما تاخر(من لا یحضره الفقیه ج2ص584)یعنی هرکسی او(علی بن موسی الرضا) را زیارت کند خداوند گناهان گذشته و آینده او را مورد آمرزش قرار می دهد.

وی، سیر این روایات را در همه ادوار زندگی اهل بیت تا زمان امام هشتم  و بعد از ایشان زیاد و متواتر دانست و ابراز کرد:مثلاً امام صادق (ع) فرمودند:من زاره علیها عارفاً بحقه اخذته بیدی یوم القیامة و ادخلته الجنه(بحارالانوارج99ص35)یعنی هرکسی در سرزمین خراسان بامعرفت فرزند مرا زیارت کند روز قیامت دستش را می گیرم و وارد بهشت می کنم.

حجت الاسلام امیریان افزود: امام موسی بن جعفر (ع) فرمودند«هرکسی فرزند مرا زیارت کند و یک شب در نزد او بیتوته کند گویا خدا را در عرش زیارت کرده است(الکافی ج4ص588)تا جائیکه وجود مقدس امام رضا (ع)  فرمودند «من زارنی علی بعد داری و مزاری اتیته یوم القیامة فی ثلاثة مواطن حتی اخلصه من اهوالها اذا تطایرت الکتب یمیناً و شمالاً و عند الصراط و المیزان»(التهذیب ج6ص85)یعنی هرکس به زیارت من بیاید سه جا به یاری او می آیم تا از ترس و بیم رهایش سازم، نخست زمانیکه نامه اعمال را بدست راست و چپ میدهند دوم اینکه کنارپل صراط و در اخرکنارمیزان است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha