جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 392001
۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
امام رضا علیه السلام

حوزه/ پس از زیارت امام حسین(ع) هیچ زیارتی مانند زیارت امام رضا(ع)، نیست چراکه آثار و برکات معنوی و مادی بسیاری برای انسان به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی صبح امروز در جمع کارکنان مرکز خدمات با اشاره به آثار و برکات زیارت امام رضا(ع) گفت: پس از زیارت امام حسین(ع) هیچ زیارتی مانند زیارت امام رضا(ع) نیست، چراکه آثار و برکات معنوی و مادی بسیاری برای انسان به همراه دارد.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) بیان کرد: در نعمت‌هایی که خداوند در اختیار ما قرار داده است تقوا پیشه کرده و گناه نکنید؛ گناه باعث می‌شود نعمت‌ها از دست انسان برود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مهم‌ترین نعمت‌ها همان است که پیامبر(ص) به اباذر فرمودند، گفت: پیامبر(ص) حیات، عدم گرفتاری، غنا، سلامتی و جوانی را مهم‌ترین نعمت‌ها عنوان کردند.

وی با اشاره به روش شکر نعمت‌ها تصریح کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند اطاعت از خدا، دوری از محارم و انجام آنچه خدا می‌خواهد موجب شکر خداوند است.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی ابراز داشت: در روایت داریم شما شاکر نعمت‌های الهی نخواهید بود، مگر با ایمان به خدا و رسول خدا(ص)، اعتراف به حقوق ائمه معصومین(ع) که واجب الاطاعه هستند و سوم خدمت به برادران مومن.

وی بیان کرد: در امر ایمان به خدا بسیاری متوجه نیستند که تمام نعمتی که به دست ما می‌رسد از خداست و اگر خدا نخواهد به دست ما نخواهد رسید.

استاد حوزه علمیه قم اذعان داشت: در زیارت امام رضا(ع) داریم اگر کسی بداند آن کسی که زیارت می‌کند امام است، اطعاتش واجب است و غریب و شهید است زیارتش با معرفت خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز خدمات در خدمت به سربازان امام زمان(عج) گفت: خدمتی که شما انجام می‌دهید بالاترین شکر و بهترین نوع خدمت است و نه تنها برای انسان بلکه برای نسل بعدی نیز دارای برکت است.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی خدمت به مردم را مورد تاکید قرار داد و افزود: برخی از علما بر خودشان واجب می‌دانستند روزی یکبار به خلق الله خدمت کنند و اگر در یک روز نمی‌توانستند کاری انجام دهند جلوی مورچه‌ها غذا می‌ریختند تا حداقل به یکی از آفریده‌های خدا خدمت کرده باشند.

وی بیان کرد: امام رضا(ع) می‌فرماید هیچ چیز نزد خدا محبوب‌تر از این نیست که شخصی به خلق خدا خدمت کند و کسی که این کار را انجام می‌دهد از زمره عباد خاص خداوند قرار می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فضیلت زیارت امام رضا(ع) گفت: در روایت داریم اگر کسی امام رضا(ع) را زیارت کند و مشکلی داشته باشد خداوند این مشکل را از بین می‌برد و اگر گناهکاری او را زیارت کند خداوند گناه را از پرونده او پاک می‌کند.

وی تصریح کرد: امیرالمومنین(ع) فرمودند اگر کسی فرزند من در خراسان را زیارت کند و به اندازه قطرات باران، برگ درختان و ریگ‌های بیابان گناه در پرونده او باشد خداوند تمام گناه او را می‌بخشد.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: امام رضا(ع) فرمودند اگر کسی من را در غربتم زیارت کند و در این راه سختی‌ای بر او وارد شود خداوند بدن او را بر آتش جهنم حرام می‌کند.

وی عنوان کرد: امام هادی(ع) فرمودند اگر کسی امام رضا(ع) را زیارت کند و یک شب آنجا بماند گناه او بخشیده شده و غم و پشیمانی او از بین می‌رود.

 انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha