دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اردوی طلاب

حوزه/ اردوی طلاب جدیدالورود حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، با محوریت بررسی هندسه معرفتی علوم حوزوی و رسالت های طلبگی، در اردوگاه شهید آوینی منطقه فَشَم تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین حیدر همتی، معاون پژوهشی حوزه علمیه امام رضا(ع) و مدیر مدرسه علمیه محمدیه تهران، در افتتاحیه اردوی طلاب جدیدالورود ضمن بیان مطالبی پیرامون اهمیت اجتماع مؤمنین بر اساس کتاب مفاتیح الحیاة، در خصوص برخی از اهداف اردوی پیشا تحصیلی حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، گفت: تبیین سبک زندگی طلبگی یکی از اهداف مهم اردوی پیشا تحصیلی حوزه علمیه امام رضا(ع) است که در این راستا، موضوعاتی همچون رسالت طلبگی، اهداف طلبگی، زی طلبگی، فرصت ها و آسیب های پیش روی یک طلبه و ... بررسی می شود.

وی، مدیریت تحصیلی را یکی دیگر از اهداف این اردو برشمرد، و گفت: در این راستا، مدیریت زمان، مدیریت برنامه ریزی، روش مباحثه، روش مطالعه وپژوهش و ...، به دقت مورد بررسی قرار می گیرد.

معاون پژوهشی حوزه علمیه امام رضا(ع) ادامه داد: مدیریت خویشتن نیز یکی دیگر از سرفصل های مشخصی است که به عنوان یکی از اهداف این اردو در نظر گرفته شده و در این راستا، مهارتهای خود کنترلی ارائه می شود.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه تهران، آشنایی طلاب جدید الوورود با هندسه معرفتی علوم حوزوی را از دیگر از اهداف مهم این اردوی پیشا تحصیلی بر شمرد و گفت: ساختار معرفتی علوم حوزه و منطق حاکم بر پایه های تحصیلی در این راستا ارزیابی می شود.

خاطرنشان می شود، برنامه های علمی-آموزشی پیشا سال تحصیلی حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران، تا چهارشنبه شب هفته جاری 3 شهریورماه و به مدت سه روز، که با حضور شخصیت های حوزوی حوزه علمیه قم و حوزه علمیه تهران همراه خواهد بود، در محل اردوگاه شهید آوینی واقع در منطقه فَشَم ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha