پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/ امام جمعه قزوین گفت: نباید نسبت به منافقین و فتنه گران بی تفاوت باشیم و در مقابل کسانی که کمر به نابودی اسلام بسته اند، باید ایستادگی نشان داد و با آنها مبارزه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مسجد النبی (ص) و با حضور جمعی از اساتید، مدیران و طلاب برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، به حدیثی از حضرت امام صادق(ع) در رابطه با فراگیری علم اشاره و اظهار کرد: هر کس علم را بیاموزد و آنچه یاد گرفته را به دیگران هم یاد بدهد، در ملکوت عالم به عنوان یک انسان بزرگ شناخته می شود و این بزرگی به علت آن است که همیشه با خدای متعال در ارتباط می باشد.

رئیس شورای حوزه  علمیه استان قزوین خطاب به طلاب، گفت: باید قدردان این فرصت ها و لحظات باشید، چرا که شما در مکتب حضرت امام جعفر صادق (ع) و از شاگردان امام زمان (عج) می باشید و بدانید که نیروی چه کسی هستید و در میدان چه کسی بازی می کنید .

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: یک طلبه علاوه بر اینکه در مکتب اهل بیت(ع) است، باید بداند که علم مومن در عملش پدیدار می شود و نباید در سخنرانی ها و یا نوشتن مقالات، به دیگرا ن چیزی بگوید که خود به آن عمل نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان داشت: عالمی که جهل او را کشته است، علم دارد، ولی آن را برای دنیا به کار گرفته و در حقیقت او علم ندارد و برای رضای خدای متعال، به کار گرفته نشده است.

امام جمعه قزوین با بیان این که طلاب باید خودسازی و تلاش برای فراگیری علوم  حوزوی را  در اولویت قرار دهند، ابراز داشت: دشمنی امروز دشمنان نسبت به گذشته قابل قیاس نیست و به همان اندازه که روحانیت نفوذ کلام و اقتدار یافته، دشمنان نیز هوشیار شده اند.

وی افزود: نباید نسبت به منافقین و فتنه گران بی تفاوت باشیم و در مقابل کسانی که کمر به نابودی اسلام بسته اند، باید ایستادگی نشان داد و با آنها مبارزه کرد، چرا که ائمه معصوم(ع) نیز با این که عطوفت و رحمت داشتند، ولی نسبت به منافقین و دشمنان با قاطعیت برخورد می کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha