جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
​وام گرفتن برای خرید گوسفند قربانی تکلیف الهی نیست

حوزه/ یک استاد دانشگاه نیجریه‌ای و شخصیت برجسته اسلامی، مسلمانان این کشور را از قرض و وام از بانک‌ها به منظور خرید گوسفند قربانی منع کرد و از مردم خواست معنای حقیقی عید قربان را با سنت‌های قربانی دیگر ادیان اشتباه نگیرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از naij، مسلمان برجسته نیجریه‌ای طی مراسمی در خصوص وام و قرض کردن برای خرید گوسفند قربانی عید قربان به  مسلمانان این کشور هشدار داد و این عمل را درست ندانست.

پروفسور بدمس لنری یوسف، یک استاد دانشگاه علوم اسلامی و شخصیت شناخته شده نیجریه‌ای طی مراسمی در مسجد هلال احمر در شهر ایولورین واقع در ایالت کوارا در نیجریه، از مسلمانان تقاضا کردن برای خرید گوسفند قربانی وام نگرفته و براساس آیه قرآن اظهار داشت: خداوند هيچ كس را جز به اندازه توانایی او تكليف نمی‌كند. خداوند تنها از بندگانی انتظار دارد در مراسم عیدقربان به قربانی کردن اقدام کنند که توانایی مالی این کار را داشته باشند.

این استاد دانشگاه نیجریه‌ای سپس تاریخچه عید قربان و ضرورت قربانی دادن در این روز را توضیح داده، در عین حال گفت: خداوند کاری به خون حیوان قربانی شده ندارد، بله آنچه اهمیت دارد، نیت کسانی است که قربانی انجام می‌دهند. اسلام کار را برای پیروانش ساده کرده است و فرای توانایی فرد برای هیچ کس تکلیفی وجود ندارد. بعضی مسلمانان برای قربانی کردن اقدام به گرفتن وام از شرکت‌ها یا بانک‌ها می‌کنند که این پذیرفتنی نیست و ما باید در محدوده توانایی‌هایمان عمل کنیم.

وی در پایان گفت: در روز عید قربان، بعضی از مردم اهداف واقعی قربانی کردن را نمی‌دانند و تصور می‌کنند قربانی کردن گوسفند در دین اسلام همانند مراسم سنتی دیگر ادیان است و تنها اهمیت آن خون ریختن می‌باشد، اما ما در اسلام چنین نمی‌کنیم. آنچه ما انجام می‌دهیم در راستای عمل پیامبر بزرگ، حضرت ابراهیم (ص) است. و خداوند متعال هم کاری به خون ریخته شده حیوانات ندارد!

به نظر می‌رسد بعضی مردم نیجریه در رابطه با قربانی کردن گوسفند و ریختن خون آن در مراسم عیدقربان زیاده روی انجام داده و تصور می‌کنند حتی شده با گرفتن وام و قرض بایستی حتما این مراسم را اجرا کنند. بعضی دیگر نیز خرافات و سوءتعابیر خرافی را با اهداف و نیات حقیقی قربانی کردن اشتباه می‌گیرند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha