شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 424641
۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
شیخ حسن عیسی

حوزه/ انجمن حقوق بشر بحرین گفت: شیخ عیسی اکنون بیش از ۷۰۰ روز است که در زندان انفرادی به سر می برد و این کاملا بر خلاف قانون است و تهمت جمع کردن پول برای تروریست ها نیز تهمتی ناروا است که به وی نسبت داده شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، انجمن حقوق بشر بحرین روز گذشته با انتشار یک گزارش تصویری به روایت بازداشت شیخ حسن عیسی از مسئولان جمعیت الوفاق بحرین و نماینده سابق پارلمان پرداخت. این گزارش با عنوان "محاکمه وجدان به بهانه تروریسم" منتشر شد.

این گزارش به نیرنگین بودن ادعای دادگاه آل خلیفه علیه شیخ حسن عیسی اشاره کرد و افزود: حکم صادر شده علیه وی مبنی بر ده سال زندان فقط به خاطر فعالیت های دینی، سیاسی و اجتماعی وی صورت گرفته.

این گزارش در بخش های مختلف خود به زندگینامه شیخ حسن عیسی، چگونگی و انگیزه های بازداشت و فریبکارانه بودن تهمت هایی که به وی نسبت داده شده اشاره کرد و افزود: شیخ عیسی به صورت غیر قانونی بازداشت شد و محاکمه وی نیز کاملا غیر عادلانه بود و تمام اینها نقض حقوق شهروندی و پایمال کردن قوانین محاکمه است که نظام بحرین به رعایت آن متعهد شده است.

انجمن حقوق بشر بحرین ادامه داد: شیخ عیسی اکنون بیش از 700 روز است که در زندان انفرادی به سر می برد و این کاملا بر خلاف قانون است و تهمت جمع کردن پول برای تروریست ها نیز تهمتی ناروا است که به وی نسبت داده شده؛ چراکه آنها هیچ مدرکی برای ادعای خود مطرح نکرده اند و اظهارات بازپرس وی نیز کاملا مبهم ناقص است و به هیچ وجه این تهمت را ثابت نمی کند با توجه به باطل بودن این تهمت، حکمی نیز که بر اساس آن صادر شده باطل است و باید لغو شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha