پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همایش روحانیت،

حوزه/استاندار خراسان شمالی با اشاره به اولویت‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه امر به‌ معروف و نهی از منکر گفت: باید از ظرفیت مبلغان، روحانیون و وعاظ برای اجرای مطالبات رهبری استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، محمدرضا صالحی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون شرکت کننده در برنامه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار داشت: باید از ظرفیت مبلغان، روحانیون و وعاظ برای اجرای مطالبات رهبری در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر استفاده کرد.

وی، بحث تذکر لسانی را مهم دانست و افزود: طلاب، روحانیون و مبلغان با آموزش‌هایی که در این حوزه  توسط اساتید برجسته داشته‌اند بهترین آمران به معروف و ناهیان از منکر در سطح اجتماع خواهند بود و باید با بهره‌گیری از نظرات اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه ، برنامه‌ریزی جهت ارائه راهکاری علمی و عملی در نحوه اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر داشته باشیم.

استاندار خراسان شمالی، سلامت اخلاقی جامعه و خانواده، رونق اقتصادی و ارزش‌های دفاع مقدس را از مطالبات مهم رهبری عنوان کرد و افزود: باید توجه به مطالبات و اولویت‌های رهبری در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر، به‌عنوان خط‌مشی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی، شناخت مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه محیط اخلاقی و خانواده و توجه به رونق اقتصادی و ارزش‌های دفاع مقدس را به‌عنوان بخشی از شاخص‌های معروف و منکر در جامعه دانست که باید با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و مبلغان دینی به‌درستی برای اقشار مردم تبیین شود.

وی با اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، تبیین صحیح این قانون را موجب روشنگری اقشار مردم و همچنین انجام بهتر وظایف ستاد دانست و گفت: هر یک از دستگاه‌ها با توجه به وظایف ذاتی خود در عملیاتی کردن شاخص‌های موردنظر رهبری در انجام فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر تلاش کنند. 

صالحی با اشاره به نتایج یک نظرسنجی معتبر که طبق آن، 90 درصد مردم امربه‌معروف و نهی از منکر را به مقوله حجاب و عفاف منحصر می‌دانند، اظهار داشت: نباید با اقدامات سطحی، شأن و جایگاه این فرایض مهم دینی را پایین بیاوریم.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: مداحان، سخنرانان و دست‌اندرکاران مراسم مذهبی باید از اختلاف‌افکنی پرهیز کرده و نحوه تبلیغات و محتوای برنامه‌های این ایام نیز نباید به وحدت جامعه مسلمانان و مودت بین اقوام و مذاهب استان خدشه‌ای وارد کند.

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت:  امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض بسیار مهم و بزرگ دین اسلام به شمار می‌رود و در دین مبین عمل به آن بارها مورد تاکید قرار گرفته و در احادیث مختلف، ائمه اطهار (ع) به امر معروف و نهی از منکر و اجرای این مساله شرعی که از فروع دین مبین اسلام است برای سالم سازی جامعه تاکید فراوانی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی آحاد ملت مسلمان ایران باید در حفظ و حراست از احکام نورانی اسلام سعی و تلاش ویژه داشته باشند که یکی از ارکان اساسی دین و ضامن برپایی همه فرایض اسلامی این فریضه است و احیای آن بسیاری از مشکلات جامعه را رفع می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha