سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان ‌‌شرقی با اشاره به اینکه امیدواریم طبق فرمایش رهبر انقلاب، اشعار انقلابی و حماسی در شعرهای شما جاری و ساری باشد، ادامه داد: کار ذاکران اهل بیت(ع) برای بقای تشیع بسیار ارزشمند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌‌ الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز، ظهر دوشنبه در هشتمین همایش سراسری تجلیل از مداحان شهید و ایثارگر کشور، جریان عاطفی را عنصر اساسی تاریخ تشیع دانست و ابراز داشت: هیچ ستمی پنهان و هیچ آه مظلومی در سینه پنهان نمی ماند، مبارزه با ستم و اقدام برای هرکاری که به گونه ‌‌ای یاد خدا را در بر داشته باشد به مثابه پرهیزگاری است.

وی با مهم برشمردن کار مداحان و شاعران اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: تاثیر کار مداحان و شاعران اهل بیت(ع) در عزاداری ‌‌ها زیاد است که یکی از تاثیر آن، آمرزش گناهان است، طبق روایات اگر کسی وارد جلسه امام حسین(ع) شود و در مصیبت  ایشان عزاداری کند گناهان او بخشیده می‌ شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌‌ شرقی با اشاره به اینکه امیدواریم طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، اشعار انقلابی و حماسی در شعرهای مداحان جاری و ساری باشد، ادامه داد: کار ذاکران اهل بیت(ع) برای بقای تشیع بسیار ارزشمند است و یک بیت‌‌ شعر گاهی از بحث مستدل، موثرتر است.

امام جمعه تبریز با اعلام اینکه گریه بر مصائب اهل بیت(ع)، بهشت را برای عزادار واجب می‌ کند، اظهار داشت: گریه برای مصیبت اهل بیت(ع) در اجابت دعا موثراست، همچنین ثواب فراوان، عاقبت به خیری، بقای اسلام ناب محمدی و احیای تشیع از نتایج عزاداری بر سیدالشهداست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه تاکید کرد: امروز دشمنان نظام به طرق مخلتف جنگ نرم را به پیش می برند و از انواع و اقسام شیوه‌‌ های ضد فرهنگی استفاده می ‌کنند.

وی در پایان افزود: یکی از نقشه های دشمنان، جلوگیری از گسترش معارف اسلامی و محبت اهل بیت(ع) در بین مردم و به ویژه در میان نسل جوان است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha