پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه پژوهش مدار علمیه شیراز

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان فارس با تاکید بر این که رشد علمی بدون پژوهش و کنکاش امکان پذیر نیست، گفت: پژوهش و تحقیق از مهم ترین شاخصه های پیشرفت حوزه علمیه انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی، در جلسه معاونین و رابطین پژوهش مدارس علمیه استان فارس که در مدیریت حوزه  استان فارس برگزار شد، اشاره به اهمیت پژوهش، به ذکر نکاتی از سیره سلف صالح حوزه های علمیه پرداخت.

وی ادامه داد: پژوهش یکی از وظایف اصلی حوزه علمیه است و در دنیای کنونی نیز بسیار پر اهمیت می‌باشد، لذا طلاب علومی دینی باید علم خود را در این زمینه افزایش دهند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس با تاکید بر این که رشد علمی بدون پژوهش و کنکاش امکان پذیر نیست، افزود: پژوهش و تحقیق از مهم ترین شاخصه های پیشرفت حوزه علمیه انقلابی است. همچنین پژوهش و تحقیق  باید جامع و بنیادین باشد تا ما را به مقصد نهایی که دستیابی به ریشه علوم است، برساند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی تصریح کرد: طلاب و روحانیّون باید فعالیّت علمی خود را در زمینه های دینی مذهبی قرانی و اجتماعی بیشتر کنند تا به اهداف متعالی امر پژوهش در علم دست یابند .

در ادامه این جلسه، معاونین و رابطین پژوهش مدارس با ارائه گزارش از فعالیت های پژوهشی مدارس تابعه، پیشنهادات خود را در راستای تقویت و توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس مطرح کردند..

 حجت الاسلام کراری، سرپرست معاونت پژوهش حوزه علمیه فارس نیز نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته، به تبیین راهکارهای توسعه پژوهش و همچنین مطالبات معاونت پژوهش استان از مدارس پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha