جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 427723
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۰
حجت الاسلام محمدی

حوزه/ مدرسه نیمه وقت بقیه الله(عج) استان قزوین در طرح «اکمال الدین» با استقبال بسیار خوبی از سوی اقشار مختلف همراه شده و اکنون ۱۳۰ نفر در این مدرسه دینی مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام غلامرضا محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین گفت: با توجه به احساس نیاز اقشار مختلف جامعه برای تحصیل در حوزه علمیه و آشنا شدن با معارف دینی و اعتقادی، مدرسه نیمه وقت بقیه الله(عج) برای اطلاع تخصصی تر مردم از احکام دین و آشنا شدن با معارف دینی و در صورت تمایل برای حضور در حوزه تمام وقت راه اندازی گردید.

وی افزود: مدرسه نیمه وقت بقیه الله(عج) استان قزوین در طرح «اکمال الدین» با استقبال بسیار خوبی از سوی اقشار مختلف همراه شده و اکنون ۱۳۰ نفر در این مدرسه دینی مشغول به تحصیل هستند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به این که فاز دوم مدرسه نیمه وقت بقیه الله(عج) در دو مدرسه عمومی و تخصصی طراحی شده است، افزود: در مدرسه عمومی افراد  طی دوسال در 6 ترم تحصیلی به صورت کامل با معارف دینی و اعتقادی آشنا شده و قدرت استدلال خود را افزایش می دهند. در این دوره دروس سبک زندگی، روش های تربیت فرزند، احکام و علوم قرآنی تدریس می شود.

مدیر مدرسه نیمه وقت بقیه الله(عج) قزوین ادامه داد: در مدرسه تخصصی افراد طی دو سال در 6 ترم تحصیلی، به فراگیری دروس تخصصی حوزه می پردازند و دروسی همچون صرف و نحو، منطق و فلسفه، احکام، عقاید، روخوانی و مفاهیم قرآن، تفسیر و .. را می گذرانند.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: یکی از مهارت هایی که جزء اهم مهارت های زیستی لازم می باشد، مهارت دین شناسی و اطلاع از چیستی و چرایی دین و راه های رسیدن به کمال در این دنیا و آخرت است که باید همه افراد با این مهارت آشنا شوند.

وی با اشاره به اهمیت نظم و تفکر در پیشرفت تحصیلی، یاد‌آور شد: التزام به نظم، عشق و شیفتگی به فعالیت و در نهایت تفکر و اندیشیدن در مسائل، بیش از مطالعه به انسان در پیشرفت تحصیلی کمک می‌کند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha