پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کرسی ترویجی

حوزه/کرسی ترویجی عرضه نقد و ایده علمی اسلام و امنیت بین‌الملل از منظر حضرت آیت‌الله جوادی آملی عصر امروز در دانشگاه باقر العلوم (ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در این کرسی ترویجی، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی اظهار داشت: مهمترین مسئله پیش روی امروز جهان اسلام و بلکه از جهتی تمام جهان مسئله انحطاط امنیتی است، در میان علوم اسلامی رویکرد حکمی و حکما در پاسخ به نیاز های عموم بشری و از جمله امنیت از ظرفیت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان ابزار های تامین امنیت بین‌الملل اضافه کرد: برای تامین امنیت سه سطح وجود دارد که شامل اعتصام به حبل الله،سنت رسول اکرم (ص) و عترت و دعوت همگان به امنیت و سفارش اخوت ایمانی از مهمترین ابزار های تامین امنیت در سطح مسلمین است.
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی خاطر نشان کرد: پرستش خدا و نفی شرک، نفی رژیم ارباب رعیتی و تاسیس رژیم ربانی از مهمترین ابزار های تامین امنیت در بین موحدین است. 

وی در پایان با بیان ابزار های تامین امنیت در بین غیر موحدین تصریح کرد: نفی ستم و ستم پذیری ، منع هرگونه رابطه غیر عادلانه با کافران،  وجوب و بایستگی رعایت پیمان و فطرت مشترک انسانی از مهمترین ابزار های تامین امنیت در سطح غیر موحدین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha