جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اخلاص

یک خطیب حوزوی با بیان اینکه اخلاص مداری به بی توقعی از دیگران است، گفت: توقع داشتن از دیگران عامل تخریب بسیاری از روابط‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام حسن جمشیدی، در جمع عزاداران هیئت خادم العباس (ع) سمنان با بیان اینکه اخلاص مداری به بی توقعی از دیگران است، اظهار داشت: توقع داشتن از دیگران عامل تخریب بسیاری از روابط‌ها است و اخلاص یعنی اینکه از کسی جز خداوند متعال و اهل‌بیت (ع) توقع اجر و مزد نداشته باشیم.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه راز ماندگاری جریان عاشورا در اخلاص و وفاداری اهل‌بیت (ع) و یاران امام حسین (ع) است، تصریح کرد: جریان کربلا به جهت مخلصانه، خداپسندانه و با اخلاص بودن آن ماندگار و جاودانه شد.

وی افزود: تبلور اخلاص اصحاب و یاران امام حسین (ع) در اعلام وفاداری و کشته شدن، نه یک‌بار بلکه هزاران بار در راه ولایت و امامت، در جریان عاشورا آشکار است.

حجت‌الاسلام جمشیدی خاطرنشان کرد: اگر یک شخص با اعتقاد و باور و همراه با اخلاص گام بردارد، می‌تواند کاری بی‌سابقه و نادر را در جامعه انجام بدهد.

وی تصریح کرد: آنچه مهم است این است که ما به‌گونه‌ای رفتار و عمل کنیم تا زمینه رضایت اولیای خدا و به‌ویژه امام حسین (ع) را فراهم کنیم و از کسی جز خداوند متعال و اهل‌بیت (ع) توقع اجر و مزد و پاداش در قبال عمل انجام‌شده را نداشته باشیم.

این خطیب حوزوی با بیان اینکه اخلاص و اخلاق‌مداری رمز توفیق در هیئت‌های عزاداری حسینی است، افزود: متولیان برگزاری هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی به این خاطر که منتسب به دستگاه سیدالشهدا (ع) هستند باید بیش از دیگران در راستای اخلاص و اخلاق‌مداری حرکت کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha