پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نجبا

حوزه/ کنگره ایالات متحده آمریکا در گزارشی تفصیلی با بیان اتهاماتی واهی نسبت به مقاومت اسلامی نُجَباء اعلام کرد: در دوره‌ای ۹۰ روزه پس از تصویب، رئیس جمهور موظف است تحریم‌های معین شده نسبت به جنبش حزب الله نُجَباء را اعمال کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، وب سایت رسمی کنگره ایالت متحده آمریکا، روز دوشنبه ۲۲ آبان‌ماه، در گزارشی جدید تحت عنوان "کنگره آمریکا طی لایحه‌ای در نظر دارد پراکسی‌های (نیروهای نیابتی) ایران در سال ۲۰۱۷ را تحریم کند" به جزئیات این اقدام پرداخت.

لایحه موسم به «H. R. ۴۲۳۸» برای تحریم‌های مرتبط با تروریسم خودخوانده واشنگتن علیه گروه‌های مقاومت از جمله مقاومت اسلامی نُجَباء است تا در سنا و مجلس نمایندگان به تصویب برسد.

کنگره ایالات متحده در این گزارش، نتیجه تحقیقات و بررسی‌های لایحه مزبور که پیش‌تر مطرح کرده بود را بر روی خروجی وبسایت رسمی خود قرار داد.

در این گزارش آمده است: کنگره در نتیجه تحقیقات خود پی‌ برده که آموزش، بودجه و تسلیحات نُجَباء از سوی نیروی قدس و سپاه پاسداران ایران تامین می‌شود و حزب الله لبنان، مستشار و آموزش دهنده آنان است.

این وبسایت حکومتی آمریکا افزوده است: نُجَباء نیروهای خود را برای حمایت از رژیم بشار اسد در سوریه مستقر کرده و از جمله نبردهای آنان در سوریه، حضور در محاصره حلب در سال ۲۰۱۶ بوده است.

کنگره درمورد دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء نیز نوشته است: نُجَباء به رهبری اکرم الکعبي از سوی وزارت خزانه داری آمریکا طبق دستور اجرایی ۱۳۴۳۸، متهم به تهدید صلح و ثبات در عراق شده است. الکعبي بنابر اعلام دولت ایالات متحده، در چندین حمله خمپاره‌ای و راکتی علیه منطقه بین المللی یا منطقه سبز (المنطقة الخضراء) بغداد در ابتدای سال ۲۰۰۸ شرکت داشته است.

همچنین افزوده است: الکعبي و سایر فرماندهان نُجَباء از دستورات [آیت الله العظمی سید] علی خامنه‌ای رهبری عالی ایران پیروی می‌کنند و در مارس ۲۰۱۶ نیز حمایت خود از حزب الله لبنان را اعلام کرده‌اند.

کنگره ایالات متحده در این گزارش، بر مواضع حمایتی خود نسبت رژیم غاصب صهیونیستی تاکید و اعلام کرد: سخنگوی نُجَباء در سال ۲۰۱۷ اظهار داشته که این گروه، واحدی را برای آزادسازی بلندی‌های جولان از کنترل اسرائیل تشکیل داده است و این گروه، نقش مهمی را در امنیت راه میان ایران و لبنان برای رساندن کمک‌های نظامی به حزب الله لبنان ایفا می‌کند.

گزارش مزبور تصریح کرده است: تحریم‌های توصیف شده در این بخش، تحریم‌های قابل اجرا برای یک فرد خارجی مطابق با دستور اجرایی شماره ۱۳۲۲۴ (۵۰ U.S.C ۱۷۰۱) مرتبط با بلوکه کردن دارایی‌ها و ممنوعیت تراکنش بین افرادی که مرتکب، تهدید به ارتکاب و یا حمایت از تروریسم هستند.

این وبسایت حکومتی آمریکا در جمع بندی اتهامات فوق نوشت: بدین ترتیب، جنبش حزب الله نُجَباء از سوی ایالات متحده به عنوان گروه تروریستی خارجی شناخته می‌شود.

کنگره در پایان گزارش خود، روند اجرای لایحه را این گونه شرح داد: در دوره‌ای ۹۰ روزه بعد از تصویب این قانون، رییس جمهور موظف است تحریم‌های معین شده نسبت به جنبش حزب الله نُجَباء و افراد خارجی که مسئول، مامور و یا مرتبط با آن هستند را اعمال کند.

گفتنی است، وب سایت رسمی کنگره ایالت متحده آمریکا، لایحه «H. R. ۴۲۳۸» را به صورت اجمالی و بدون توضیح در تاریخ ١٣ آبان ١٣٩٦ اعلام کرده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha