یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امضای تفاهم نامه

حوزه/ تفاهم نامه همکاری میان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی در فضای دیجیتال، امضا شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، تفاهم نامه همکاری میان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز همزمان با ششمین روز از برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال، در مصلای امام خمینی(ره) تهران امضاء شد.

این مراسم با حضور سید مرتضی موسویان، رئیس نمایشگاه رسانه های دیجیتال، حجت الاسلام ثنایی، مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و سید محمدرضا موالی زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

بر اساس این تفاهم نامه قرار شد مسابقه بزرگ کتابخوانی از طریق نرم افزارکتابخوان همراه پژوهان با موضوع ساماندهی محتوای فضای مجازی برگزار شود.

تشکیل قطب های فکری و فرهنگی در دفتر تبلیغات

حجت الاسلام ثنایی در این مراسم با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نهاد انقلابی حوزوی است که به دستور حضرت امام (ره) تشکیل شد و زیر نظر مقام معظم رهبری، فعالیت می کند، گفت: ظرفیت این نهاد منحصر به فرد است، به طوری که شاهد انجام فعالیت های مختلف در ابعاد متنوع و گوناگون توسط این دفتر هستیم.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه بزرگترین نهاد اعزام مبلغان دینی است، افزود: امروزه رویکرد دفتر تبلیغات با تاسیس قطب های فکری و فرهنگی تغییر یافته و پیرو آن فعالیت های جدیدی را آغاز کرده است.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه هم اکنون در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فضای جدیدی فراهم آمده تا از ظرفیت های منحصر بفرد این دفتر استفاده شود.

حجت الاسلام ثنایی اظهار کرد: امیدواریم این تفاهم نامه شروع خوبی برای انجام اقدامات بیشتر باشد و بدون شک این اولین گام نخواهد بود و فعالیت های بیشتری در جهت استفاه از ظرفیت های بالقوه این نهاد در حوزه فضای مجازی صورت خواهد گرفت.

لزوم ساماندهی محتوای فضای مجازی

سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجتال نیز در این مراسم گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، تفاهم نامه ای میان این مرکز و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با موضوع مسابقه کتابخوانی منعقد شد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجتال افزود: در این مسابقه، علاقمندان می توانند از طریق نرم افزارکتابخوان همراه پژوهان  با موضوع ساماندهی محتوای فضای مجازی در این مسابقه شرکت کنند.

وی با بیان اینکه این امر در راستای ایجاد و آشنایی افراد با فضای مجازی سالم، مفید و ایمن صورت گرفته است، افزود: این تفاهم نامه در راستای کتابخوانی الکترونیک به امضا رسید و امید است که شاهد ادامه دار بودن این روند باشیم.

ضرورت استفاده از فرصت فضای مجازی

سید محمدرضا موالی زاده، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور هم ضمن تشکر از تمامی دست اندرکارانی که این اقدام ارزشمند را صورت داده اند، گفت: لازم است که از تمامی افرادی که در جهت ساماندهی هرچه بیشتر و بهتر فضای مجازی تلاش می کنند تشکر و قدردانی کنم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه هم اکنون فضای مجازی در جامعه ما گسترش یافته است، ابرازداشت: باید تلاش کنیم این فضا را تبدیل به فضای حقیقی کنیم و بدون شک این یک فرصت بوده که باید از آن استفاده درست و مناسبی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع غنی سازی محتوای موجود در فضای مجازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ادامه داد: یکی از فرصت های مناسب مطالعه، فضای مجازی است و باید با استفاده از این مهم به توسعه فرهنگ مطالعه در کشور کمک کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به مصوبه اخیر دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور در هفته جاری در راستای تدوین برنامه جامع ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه در کشور اشاره کرد و بیان داشت: امید است از فرصت های مختلف در راستای اعتلای این امر استفاده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha