جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
زحمتکش

حوزه/مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: فعالیت سازمان بسیج طلاب و روحانیان در مناطق اهل سنت ظرفیت خوب و ویژه‌ای برای تقویت وحدت بین برادران شیعه و سنی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین زحمتکش، پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته وحدت اظهار داشت: فعالیت سازمان بسیج طلاب و روحانیان در مناطق اهل سنت ظرفیت خوب و ویژه‌ای برای تقویت وحدت بین برادران شیعه و سنی است.

وی افزود: در واقع بسیج به نهاد خاصی وابسته نیست بلکه میراث گران‌بهای امام خمینی (ره) و نماد وحدت و یکدلی در کشور است که سعی می‌کند با مشارکت تمام اقشار مردم به آرمان‌های انقلاب اسلامی جامعه عمل بپوشاند.

حجت‌الاسلام زحمتکش بسیج را عامل وحدت، عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: نقش بسیج در ایجاد روحیه همدلی و وحدت میان اقشار مختلف بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه توسعه و تعمیق فرهنگ بسیجی در راستای جهت‌گیری اسلامی و حفظ خط قران و سیره پیامبر از عمده وظایف سازمان بسیج طلاب است، اظهار داشت: تحقق بخشیدن منویات مقام معظم رهبری و ارشاد و هدایت سایر اعضای بسیج از دیگر وظایف این سازمان است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با اشاره به اینکه روحانیت تکیه‌گاه قشر محروم جامعه هستند، افزود: انقلاب و اسلام سرچشمه گرفته شده از مبنای دینی پیامبر اسلام است که وظیفه طلاب و روحانیون را نسبت به سایر اقشار جامعه در دفاع از آرمان‌های آن سنگین‌تر می‌کند.

 وی با اشاره به اینکه اقدامات و برنامه‌های بسیار خوبی برای تعامل، تقریب و ارتقای وحدت و اتحاد روحانیون شیعه و سنی در این استان انجام شده است، گفت: برداشتی که از استان در سطح کشور وجود دارد این است که اهل سنت خراسان شمالی نسبت به خیلی از مناطق کشور نسبت به نظام اسلامی همراه‌تر بوده و وحدت مناسبی در این استان حکم‌فرما است.

حجت‌الاسلام زحمتکش اظهار داشت: اکنون در قالب بسیج طلاب و روحانیان در اکثر مدارس علمیه اهل تسنن پایگاه داریم و اکثر آخوندهای اهل سنت به عنوان فرمانده پایگاه بوده و برخی هم به عنوان رابط نماینده ولی‌فقیه فعالیت می‌کنند.

بسیج طلاب در حوزه اهل سنت باید جدی‌تر گرفته شود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با بیان اینکه تقریباً تمام طلاب اهل سنت خراسان شمالی در سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان عضو شده‌اند، گفت: بسیج طلاب در حوزه اهل سنت باید جدی‌تر گرفته شود زیرا ظرفیت زیادی دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های هفته وحدت در مجموعه بسیج طلاب و سپاه با کیفیت و کمیت مناسبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: همه‌ساله در هفته وحدت برنامه‌های خوبی برگزار می‌شود و خراسان شمالی هم جزء استان‌هایی است که برنامه‌های آن در سطح کشوری رصد می‌شود.

حجت‌الاسلام زحمت‌کش با تأکید بر استمرار برنامه‌های مشترک با اهل سنت در استان در طول سال، خاطرنشان کرد: در این راستا سپاه خراسان شمالی در قالب سازمان بسیج طلاب و روحانیان برنامه‌های مناسبی را در دست اجرا دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha