یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سید محمود جلالی / امام جمعه فریدونکنار

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بسیج نماد استقامت و پایداری ملی است، گفت: توان و ظرفیت پایان ناپذیر بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران که ریشه در اقیانوس ملت و ایدئولوژی اسلام ناب محمدی(ص) دارد، می تواند هر دشمنی را به شکست بکشاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع بسیجیان فریدوکنار گفت: بسیج در همه صحنه های ملی و حماسی با حضور مؤثر خود نشان داد که ستونی محکم در بقا و پیشرفت انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام جلالی با بیان این که اساس تولد بسیج با تفکر امام راحل پیوند خورده است، بیان داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد و عمل به راهبرد بسیج در برپایی و شکل دهی و تثبیت نظام اسلامی به تشکیلات بسیج به عنوان یک تفکر و فرهنگ حاکم برآحاد جامعه اسلامی توجه ویژه داشته اند.
استاد حوزه علمیه مازندران افزود: بسیج نام مقدسی است که همه از آن به درستی و نیکی یاد کرده و ارزش ها و الگوهای اخلاقی نظام مقدس اسلامی را تبیین می کنند.

وی ادامه داد: امام راحل با بصیرت بسیج را تشکیل دادند و مهم ترین پیام بسیج همان بصیرتی است که باید دنبال کنیم؛ یعنی باید مصادیق واقعی بسیج را تشخیص دهیم و ادامه دهنده راه شهدایی باشیم که با بصیرت راهشان را انتخاب کرده بودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیج مؤثرترین منبع انسانی نظام اسلامی با توانمندی و ظرفیت های بی شمار است، تصریح کرد: انسجام بخشی، وحدت آفرینی و بصیرت افزایی مهم ترین کارکرد های بسیج در تاریخ انقلاب است.

وی مهم ترین شاخصه بسیج را حضور در صحنه های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: حضور بسیج در حماسه هشت سال دفاع مقدس و تبدیل دفاع به امری کاملاً مردمی و یک تکلیف عمومی، اثبات توانایی دفاع مسلحانه ازکشور و نظام جمهوری اسلامی و تقویت فرهنگ پایداری و مقاومت برای تثبیت استقلال سیاسی کشور، نمونه ای از قابلیت های بسیج است.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که بسیج نماد استقامت و پایداری ملی است، خاطرنشان کرد: به واسطه وجود این شجره طیبه امروز هیچ کشوری در دنیا جرأت تعرض به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندارد. 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بسیج یک نهاد اجتماعی بوده و هدف آن پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است، ادامه داد: کارکردهای بسیج براساس تهدیدات نمود و شکل پیدا می‌کند و هدف بسیج پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است. 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بسیج در عرصه های مختلف فداکاری، شهادت طلبی و مجاهدت کرده است، تصریح کرد: بسیج به معنای نشاط، پویایی، پیشرفت و توسعه است و این نیروی مردمی و انقلابی مصداق روشن یاری مؤمنان برای انجام کارهای بزرگ است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز بخشی از تلاش های بسیج را در کشورهای سوریه و عراق شاهد هستیم، تصریح کرد: بسیج مردمی در عراق، سوریه و یمن موجب شکست توطئه خطرناک جبهه استکبار در منطقه شده است.

وی در ادامه با بیان این که امروز در سایه تفکر بسیج، بسیاری از توطئه ها و نقش های دشمنان در منطقه خنثی شده است، خاطرنشان کرد: تفکر بسیج برای ملت های آزاده و مستقل عزت و عظمت آفریده است.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که بسیجیان در راه خداوند متعال باید بپاخیزند، خاطرنشان کرد: شخصیت بزرگی همچون تهرانی‌ مقدم ها آیات قرآن را در عرصه پیشرفت صنایع موشکی به ظهور رساند و این چنین افرادی باید الگوی امروز جامعه ما باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران اضافه کرد: توان و ظرفیت پایان ناپذیر بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران که ریشه در اقیانوس ملت  و ایدئولوژی اسلام ناب محمدی(ص) دارد، می تواند هر دشمنی را به شکست بکشاند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به این که جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی از برکات بسیج است، اظهار داشت: امروز دشمنان خود مدعی هستند که آمریکا شکست سختی در خاورمیانه خورده و این به دلیل وجود تفکر بسیج در منطقه است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha