پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هند در رابطه با اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام موضع کرد

حوزه/ سخنگوی وزارت خارجه هند، در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در تعیین قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، گفت: تصمیم هند در رابطه با فلسطین، مستقل است و در سایه تاثیر کشور سومی قرار نمی‌گیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ndtv، دولت هند در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در تعیین بیت المقدس «اورشلیم» به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کرد: تصمیم هند در رابطه با فلسطین، مستقل است و در سایه تاثیر کشور سومی قرار نمی‌گیرد.

در نخستین واکنش هند درباره به‌رسمیت شناختن «قدس» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، رائه کومار، سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: موضع هندوستان در رابطه با مسئله فلسطین، مستقل و براساس نظرات و دیدگاه‌های خودمان است و تحت تاثیر هیچ کشور سومی قرار نمی‌گیرد.

پس از کشمکش‌ها و اختلافات فراوان، روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تصمیم خود مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس را اعلام کرد. دونالد ترامپ، در این سخنرانی گفت که ایالات متحده، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد.

سران، مقامات و شخصیت‌های برجسته بسیاری کشورهای مسلمان و غیرمسلمان، از جمله کشورهای خاورمیانه و اروپایی چون فرانسه، از این اقدام ترامپ انتقاد کرده و اعلام کرده‌اند که به هیچ عنوان از این تصمیم حمایت نخواهند کرد. کشورهای عربی این تصمیم ترامپ را به شدت محکوم کرده‌اند.

لازم به ذکر است: هند، پیشتر حامی آرمان فلسطین بوده و همیشه قدس را پایتخت کشور مستقل فلسطین می‌دانسته است. با این حال، در حالی که روابط نیودهلی و تل‌آویو از سال 1992، روند مثبتی نداشته اما موندی، نخست وزیر وقت این کشور، نخستین سیاست‌مدار هندی در مقام نخست وزیری است که از سرزمین‌های اشغالی بازدید داشته است.

اوایل امسال نیز، محمود عباس، رئیس دولت خودگردان فلسطین، از هند بازدید کرده و نخست وزیر، حمایت خود را از فلسطین اعلام کرد، اما سخنی در رابطه با قدس به میان نیامد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha