پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محفل اسن با قران

تولیت مدرسه علمیه شهرستان بویین زهرا گفت: انس، تدبر و عمل به قرآن در کنار تمسک به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باعث فلاح و رستگاری و تقرب انسان به خداوند می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام محمد همایون زرینه، امروز در مراسم محفل انس با قرآن طلاب و اساتید مدرسه علمیه  امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا، گفت: امروز نسل نوجوان و جوان در ابتدای راه هستند و مسئولان آموزشی، مربیان و اولیا آنان باید کمک کنند که پیوند جوانان با قرآن مستحکم تر شده و  هرگز از قرآن جدا نشوند.

وی با اشاره به اینکه  هر که هستیم و در هر مقام، یک قرآن کوچک همراه خود داشته باشیم و در لحظات فراغت خود را در محضر قرآن قرار دهیم، بیان داشت: انس با قرآن سبب تغییر و تحول در زندگی مادی و معنوی انسان ها می شود.

حجت الاسلام زرینه با تاکید بر این که تمسک به قرآن منهای اهل بیت(ع) گمراهی را به همراه دارد، ادامه داد: قرآن کتابی است که وقتی در کنار اهل بیت(ع) به سراغ آن می رویم دردهای فردی و اجتماعی را درمان می کند.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا تصریح کرد: اگر بخواهیم جامعه ای سالم داشته و از آسیب های اجتماعی در امان باشیم، باید به معانی و معارف قرآنی عمل کنیم، زیرا کسی که به قرآن عمل کند به فکر گناه و آلودگی نخواهد بود.

وی افزود: قرائت و درک آیات قرآن موجب پدید آمدن معرفت و پیروی انسان‌ها از دستورات الهی و رهنمودهای ولایت‌فقیه در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام زرینه عنوان داشت: زمانی که شما هر روز خطی از قرآن یا صفحهای از آن را تلاوت میکنید، روزانه وارد فضای معنوی میشوید و اگر این روند ادامه پیدا کند بین شما و قرآن انس و مودت پایداری ایجاد میشود.

وی اظهار کرد:  تلاوت روزانه چند آیه از قرآن کریم و افزایش آن به مرور زمان سبب کشش فرد به سمت قرآن خواندن خواهد شد و این لذت پایدار خواهد ماند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha